بسیار متشکر!اینکه after effects خیلی بهتر از motion بحث طولانی ولی شاید مهم ترین عامل اش این باشه که اپل عملا motion رو ول کرده به امان خدا. زمانی که motion عرضه شد یک جهش بزرگ و بلند بود و فوق العاده بود ولی متاسفانه توی ۱۰ سال گذشته اپل به روزش نکرده از ۲۰۰۷ تا الان هیچ فیچر مهمی بهش اضافه نشده و فیچرهای خیلی مهم مثل قابلیت باز کردن فایل های vector و ٰvector path بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز نور روز رو ندیدند. اپل سال ۲۰۱۱ ورژن ۵ رو عرضه کرد که به غیر از 3D text هیچ چیز جدید دیگه ای نداشت. الان که اخرهای ۲۰۱۶ هستیم ورژن چنده ؟ همچنان ۵. این واقعا نامید کننده و خنده داره .
جدای از این مساله after effects نرم افزار بسیار قوی تریه با یک دنیا resource . به طور مثال خیلی از کارهای اون رو motion نمی تونه انجام بده چیزهایی که توی موشن گرافیک بسیار مهم و ضروری هستند. مثل composition in composition, adjustment layers, cinema 4d file interchage, importing vectors and...
راستش توضیح این موضوع به یک ویدیو ۴۰ دقیقه ای نیاز داره . البته باز میل خودتون هستش شاید موشن کارتون رو راه بندازه ولی برای تمام پروژه هایی که من روشون کار میکنم به هیچ وجه جواب گو نیست .
اون اوصول استیوجابز که سادگی ، زیبایی و راحتی کار بود توی خیلی از نرم افزارهای اپل وجود داره . به طور مثال keynotes فوق العاده است و اینقدر همه چیز مرتب و تمیزه و همه چیز سر جاشه که شما از کار باهاش واقعا لذت میبرید.شکی در این موضوع نیست که motion نرم افزار راحت تری و کار باهاش شیرین تره. به طور مثال خیلی برای انیمیت کردن راحت تره و همه چیزش دم دسته و اون مرتب و تمیز بودن اپل رو داره ولی متاسفانه مثل یک ماشین زیبا است که صاحب اش سال هاست زیر افتاب رهاش کرده.hamidrezamt نوشته شده: نمیدانم منشأ تعصب و علاقهشان به نرمافزارهای اپل چیست ولی همین حد از توضیحاتتان برای تغییر مسیرشان به سمت After Effects و ادوبی کافی بود. البته با کلی آه و ناله!
نه فقط با Shake بلکه با Sound Track Pro, DVD Studio Pro, Color هم دقیقا همین کار رو انجام دادن و کشتن و گذاشتن شون کنار .rezag5 نوشته شده: حالا موشن یک نمونش بود شِیک هم یکی دیگه از دسته گل های اپل بود , که خریدش , یه مدت 2 سال روش کار کرد بعد هم ولش کرد به امان خدا .
البته ممکنه یکی از مهم ترین دلیل هاش کمبود نیرو برای پروگرمینگ باشه چون اون طوری هم که ما ها فکر میکنیم ساده نیست و شرکت های بزرگ نرم افزاری به دفعات توی منابع انسانی کم آوردن.
cinema 4D نزدیک 10 ساله که بوده و به شدت دولپ شده
ممنون که تجربیات ارزشمندتون رو به اشتراک گذاشتید. دید بسیار خوبی برای کارهای حرفهایتر در آینده پیدا کردم.rezag5 نوشته شده: برای موشن گرافیک به صورت سه بعدی من cineme 4D رو ترجیه میدم به چند علت
موشن گرافیک در مایا محدود به ورژن آخر یعنی 2017 میشه که به شدن تازه هست اما cinema 4D نزدیک 10 ساله که بوده و به شدت دولپ شده
نکته ی بعدی منابع آموزشی هست
الان شما نمیتونید 10 ساعت آموزش موشن گرافیک سه بعدی در مورد مایا پیدا کنید اما در مورد cinema 4D بیش از این ها میتونید پیدا کنید
پیچیدگی
من از توانایی و آگاهیه تیم شما خبر ندارم اما عموما مایا نرم افزار پیچیده ایست و کار کردن با اون راحت نیست و نیاز به تجربه ی عمیق چند ساله داره .
نکته ی بعدی ساختار مایا و طراحیه پایپ لاین برای پروژه هست
خلاصش میکنم در این چند جمله
مایا به شدت مناسب برای پروژه های بزرگ و عظیم با هجم بالای دیتا مناسبه , یعنی واقعیتش برای اینجور پروژه ها طراحی شده.
مایا به طرز اعجاب انگیزی انعطاف پذیری داره و میشه تمام ساختارشو با برنامه نویسی تغییر داد یا دولپ کرد
مایا یه زبان برنامه نویسی داخلی داره که MEL نام داره
همین باعث شده توی هر پلتفرمی موفق عمل کنه چون زبان داخلیش توی همه ی پلتفورم ها مثل مَک و ویندوز به راحتی کار میکنه و سیستم عامل براش مهم نیست.
اینطوری به مایا نگاه کنید که نرم افزاریست برای تولید یه محصول سینمایی بزرگ با ابعاد "ارباب حلقه ها" و تقریبا هرچی پروژه ی بزرگ سینمایی و یا تصویری دیگه .
در نقطه ی مقابل ایراد های مایا عبارتند از سنگین بودنه خوده نرم افزار
اینترفیسه نه چندان ساده
نیازمند به تجربه ی بالا
گاها مایا توی یک سری از فایلها رفتار هایی از خودش نشون میده که کاربر باید خیلی تجربه داشته باشه که بفمه مشکل اصلا چی هست بعد تازه ببینیه میتونه حلش کنه یا نه !
بر عکس cinema 4D کاملا سریع و خوش دست با اینترفیس عالی , سرحال کار میکنه .
نکته ی خوبه دیگه در cinema 4D اینه که رندر انجین آرنولد به شدت باهاش خوب کار میکنه .
نرم افزار cinema 4D خیلی ساده هست به صورتی که با دیدن چند تا تاتوریال میشه بعد از یک هفته هر چند ساده , اما یه کارهایی باهاش انجام داد
خوشبختانه در محیط مَک که شما گفتید دارید , cineme 4D خیلی خوب و به روز ساپورت میشه و در این مورد مشکلی ندارید
من فکر میکنم برای تولید محتوا میتونید از مَک هاتو استفاده کنید اما برای پخش اون بهتره که از پی سی بهره بگیرید هم ارزون تره هم سریع تر هم قدرتمند تر
نکته ی بعدی اینه که cinema 4D به شدت با افتر افکت خوب همکاری میکنه و فایل هارو خیلی راحت به هم پاس میدن
این امکان در مایا نیست
نکته ای که به ذهنم میرسه که اینجا بگم اینه که عموما مَکبوک و آیمک برای کار سنگین سه بعدی جالب نیست
بیشتر از موشن گرافیک و تدوین نباید از اینا کار بکشید , رندرهای طولانی مدت رو باید به مَک پرو یا پی سی بسپارید
من چند سال پیش توی یک شرکت ایرانی بودم که تمام کامپیوترهاشون آیمک بود و یک مک پروی قدیمی رو هم کرده بودن سرور اما به دلیل رندهای طولانی مدت , آیمک ها حرارت بالایی تولید کرده بودن که گاهی این تولید حرارت روز ها طول کشیده بود و باعث شده بود که قسمت بالای مونیتور کمی زرد بشه و ال سی دی های این آیمک ها در قسمت بالای تصویر , نزدیک به لبه ی بالاییه دستگاه همه چیز رو زرد تر نشون میداد
اما مشکل با مک پرو در رندر اینه که , مک پرو برای رندر خیلی گرونه مثل این میمونه که با بنز مسافرکشی کنید
اگر احساس میکنید که پروژه هاتو دارای رندرینگ بیش از 4 یا 5 ساعت هستن حتما به فکر پی سی برای رندر باشید.
نکته اینه که پیسی برای رندر نیازی به مانیتور و موس و کیبرد و متعلقات نداره
کافیه یک یا چند کِیس داشته باشید که به شبکه دسترسی داشته باشن و بگذاریدشون زیر رندر
خیلی ارزون میشه و جای نگرانی نداره
اگر احیانا به اینجا رسیدید باید یه فکر جدی هم برای دیتا سنتر بکنید
مخصوصا اگر کارهاتون با کیفیت اچ دی یا بالا تر هست چون نباید پروژه هاتون رو سیستم بِیس کنید .
یعنی تمام محتوا یا بخشی از پروژه روی لپتاپ باشه بقیش یک جای دیگه این خیلی اشتباه بزرگیه که پروژه رو تیکه تیکه در جاهای مختلفی پیش ببرید .
توصیه میکنم یه سرور پی سی بگیرید که بتونه این کار رو به عهده بگیره
یا اینکه از این استوریج های داخل شبکه ای استفاده کنید که از سیستم NAS استفاده میکنن
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1450
این ساختار باعث میشه اتفاق خاصی برای پروژه نیوفته
و پروژه به کامپیوتر ها وابسته نباشه
کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان