انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

HomePod

دربارهٔ سخت‌افزار کامپیوترهای اپل مکینتاش

HomePod

پستتوسط iSam » 15 فوریه 2019, 03:16

من تصمیم گرفتم که یک ساندبار برای تلویزیونم بگیرم و با توجه به اینکه یک سیستم سامسونگ داشتم که با اینکه جدید بود، چنگی به دلم نمیزد و ردش گردم رفت، دیدم بهتره که یک سیستم Bose یا Sonos بگیرم که تو مدلهای جدید آمازون الکسا هم دارند و کیفیت هم که دیگر زبانزد است.
داشتم فکر میکردم که آیا این هوم پاد اپل که برای ما قیمتی حدود ۳۵۰ یورو دارد هم انتخاب خوبی است، البته اگر بعنوان ساندبار برای اسمارت تی وی قابل استفاده و اتصال با کابل HDMI باشد. آیا کسی در این زمینه اطلاعی دارد؟ اگر نه، چه سیستم ساندباری را پیشنهاد میکنید؟
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: HomePod

پستتوسط iSam » 24 فوریه 2019, 16:24

بعد از بررسی جامع و تست های مکرر و ده بار به اپل استور و مدیامارکت و ... رفتن، اطلاعات کامل و خوبی در این زمینه و البته در زمینه ی ای بوک ریدر پیدا کردم و درصورت نیاز، میتوانم پاسخگوی دوستان باشم.
در نتیجه من بالاخره یک Sonos Beam خریدم. این سیستم دارای الکسا است و امکان اتصال بی سیم به ساب و سایر اسپیکر های سونوس و بوزه را دارد و میتوان به الکسا گفت که مثلا در اتاق نشیمن از آمازون موزیک یک ترک پخش شود و در اتاق خواب هم از اسپاتیفای یا آیتونز یک لایت موزیک و در آشپزخانه هم اخبار لایو و ...
با بررسی متوجه شدم که متأسفانه نه تنها اپل در اسمارت هوم موفق نبوده، بلکه پلن خاصی هم در اینباره ندارد و تمرکز اپل بعد از استیو جابز روی سود ده نگه داشتن شرکت میباشد که آن هم از طریق دولوپ و فروش مک و آیفون محقق میشود و امیدی هم به آینده هوم پاد نیست، با توجه به اینکه اکثر دیوایسهای اسمارت هوم هم با آن کامپتیبل نیستند بلکه با آمازون الکسا. از نظر هوشمندی هم به نظرم الکسا بسیار قوی تر از سیری است و قابلیت بالای یادگیری هم دارد و با سیستمهای اپل در منزل هم همخوانی و قابلیت اتصال دارد.
همه اینها و البته تست هوم پاد و عدم اتصالش با تلویزیون باعث شد که هوم پاد نگیرم و به جای خرید اپل تی وی هم منتظر آمدن آمازون تی وی کیوب به اروپا تا یک ماه دیگر بمانم.
اگر در این زمینه سوألی بود که بتوانم کمکی بکنم یا در تکمیل این بحث پاسخگو باشم، خوشحال خواهم شد.
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria

پاسخ: HomePod

پستتوسط AliGhz » 26 فوریه 2019, 20:08

سلام به سامان عزیز

ممنون بابت بررسی‌ها و به اشتراک گذاشتن نتیجه آنها.

در مورد اینکه اپل بعد از جابز صرفا به سوددهی فکر می‌کند، و این نتیجه را بر مبنای موفق نبودنِ هوم پاد گرفتن، خیلی موافق نیستم. در زمان جابز هم اپل پروژه‌های ناموفق داشت. از جمله یک شبکه اجتماعی برای موسیقی که خود جابز با آب و تاب معرفی‌اش کرد که الان حتی نامش هم یادم نیست! (و یک علت شکست این پروژه، به نظر من، این بود که اپل و مخصوصا خود جابز، آدمِ شبکه‌های اجتماعی نیستند. مثلا زاکربرگ خودش در فیسبوکش فعال است؛ اما استیو جابز خودش در آن شبکه اکانت نداشت!)

قرار نیست هر شرکتی در هر پروژه‌ای که وارد می‌شود، موفق باشد. گوگل شبکه گوگل پلاس‌اش را همین اواخر بعد از سال‌ها kill کرد و این بلا را قبل‌تر سر گوگل ریدر هم آورد. آمازون هم در ورود به بازار تلفن همراه موفق نبود. اصلا در بیزینس اگر شرکتی همه پروژه‌هایش موفق باشد، غیرعادی است! مهم این است که سران شرکت، آنقدر عاقل باشند که به‌موقع بفهمند و پروژه‌های اشتباه را kill کنند؛ همان کاری که جابز پس از بازگشت به اپل کرد و بالِ پروازِ اپل شد!
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

پاسخ: HomePod

پستتوسط iSam » 27 فوریه 2019, 15:34

ممنون علی جان. منظورم این بود که تمرکز اپل اول روی آیفون و بعد مک بوک پرو قرار گرفته و بس.
 Mac Studio
 iPhone 12 Pro Max
 Apple Watch
 iPad Air
 Apple TV
 AirTag
 Think Different
نماد کاربر
iSam
 
پست‌ها : 1998
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2006, 00:51
محل سکونت: Austria



بازگشت به سخت‌افزارهای مک


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 1 مهمان