انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

آیکِلاد — iCloud

گفتگوهای مربوط به آیپاد، آیفون، آیپد، آیتیونز، آیکلاد و محصولات مشابه

Re: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط 7i7GRiFFiN » 27 فوریه 2012, 20:09

چیزی اونجا درین‌باره نوشته نشده بود، ممکنه اگه ایمیل بدم به ساپورت@اپل.کام پیگیری کنن؟
امیرسام، پرشین گریفین...!
نماد کاربر
7i7GRiFFiN
 
پست‌ها : 65
تاریخ عضویت: 02 سپتامبر 2011, 19:43
محل سکونت: توییتر

Re: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط Pooria Azimi » 27 فوریه 2012, 20:35

7i7GRiFFiN نوشته است:[نمایش]
چیزی اونجا درین‌باره نوشته نشده بود، ممکنه اگه ایمیل بدم به ساپورت@اپل.کام پیگیری کنن؟


من قصد داشتم لینکِ Support در پایین اون صفحه رو در این صفحه کپی کنم که انگار اشتباهاً آدرس خود صفحه رو کپی کرده بودم... هر چند الآن که با کلی بدبختی ساپورتش رو دیدم (صفحات اپل https هستند و الآن یکی-دو ساعتیه که برای من دوباره کند شده‌ن)، متوجه شدم که اون هم به همون support@apple.com نوشته باید ای‌میل زد.

اما فکر کنم این‌جا بهتر و مناسب‌تر باشه: https://developer.apple.com/contact/submit.php

در https://developer.apple.com/contact/ نوشته برای Request changes to your name, entity name, and address, or account access and renewal questions. باید در فرم بالا تقاضا رو وارد کنیم، پس فکر کنم این‌جا سریع‌تر به نتیجه برسه.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط 7i7GRiFFiN » 27 فوریه 2012, 21:48

ممنون پوریا جان، از این صفحه ایمیلی فرستادم. ببینم جوابی میگیرم یا نه. مرسی بابت راهنمایی‌های خوبت دوستِ عزیز.
امیرسام، پرشین گریفین...!
نماد کاربر
7i7GRiFFiN
 
پست‌ها : 65
تاریخ عضویت: 02 سپتامبر 2011, 19:43
محل سکونت: توییتر

Re: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط Pooria Azimi » 06 اکتبر 2012, 16:13

به دارندگان سابق MobileMe برای یک سال دیگه، ۲۰ گیگابایت فضای مجانی اضافه (یعنی در مجموع ۲۵ گیگابایت فضای مجانی) در آیکلاد داده میشه - تا آخر سپتامبر ۲۰۱۳:

http://www.macrumors.com/2012/10/05/app ... e-members/
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط Ilia » 14 اکتبر 2012, 03:39

احتمالا همهٔ شما قبل از من این رو میدونستید؛

من اولین بار که اپل سرویس دات مکش رو شروع کرد، یک آکانت به اسم خودم ازش گرفتم که با mac.com تموم میشد. بعدش هم که چند سال پیش اپل «موبایل می» رو راه انداخت، صاحب یک اکانت هم با همان آی‌دی و پسوند me.com اتوماتیک‌وار شدیم. این اخیرا که آیکلاد راه افتاد، من توقع داشتم که آی‌دی با پسوند icloud.com هم اتوماتیک مثل me برای من شروع به کار کنه، که نکرد. یکبار هم که خواستم با آن پسوند به آیکلاد لاگین کنم، ارور داد. پیغام‌های برنامهٔ Messages هم روی آیفون دیگه نمیدونستم با me کار میکنه یا Mac یا iCloud.

خلاصه‌اش اینه که اگر این سناریو شامل شما هم شده، اگر بروید به Setting آیدیوایستون، در قسمت Messages در بخش Send & Receive میتونید ببینید که با چه اپل‌آیدی‌ای اونجا وصل شده‌اید. اگر بخواهید، همانجا میتوانید ایمیل‌های دیگرتان را هم اضافه و کم کنید. و نکتهٔ جالب برای من این بود که بعد از رفتن به این قسمت، دستگاه پیشنهاد کرد که آیا شما میخواهید که از پسوند iCloud هم استفاده کنید و بعد آنرا به لیست من اضافه کرد. و همان موقع، دو مک من که با مانتین لاین کار میکنند هم اتوماتیک اعلام کردند که از لیست جدید ایمیل‌ها برای فرستادن و گرفتم پیغام از طریق Messages استفاده خواهند کرد.

راستی این هم یک راهنما در بارهٔ برنامهٔ Messages مک:
http://www.macworld.com/article/2011400 ... sages.html
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط AliGhz » 16 ژوئن 2013, 15:48

من کانتکت‌هایم را گذاشته‌ام که با آیکلاد سینک شود؛ بین آی‌فون و مک و آی‌پد. پریشب‌ بود که دیدم تعداد کانتکت‌های روی آی‌پد کمتر از آی‌فون است (معمولا همیشه روی آی‌فون تغییرات و افزوده‌ها را اعمال می‌کنم)؛ و حتی مثلا در بعضی کانتکت‌ها، فیلدهایی مثل Nickname سینک نشده بود.

چون می‌دانستم کانتکت‌های روی آی‌فون کامل‌تر است، در Settings ‌‌آی‌پد، سینک کردن کانتکت‌ها با آیکلاد را غیرفعال کردم و گزینۀ پاک کردن کانتکت‌های فعلی را انتخاب کردم. بعد، دوباره آن را فعال کردم و کانتکت‌ها از آیکلاد فراخوانی شدند و این بار دیدم که یک سری از آن قبلی‌ها درست شده، اما باز هم ۲ تا کانتکت کم است. این بار، مک را هم چک کردم و دیدم آن هم ۲ تا کم دارد. با بررسی کانتکت-به-کانتکت، آن ۲ تا را یافتم و از طریق Share، برای خودم ای‌میل کردم و به مک افزودم و یک شماره ۲ کنار جدیدها گذاشتم. در آی‌فون هم این شماره-۲-دارها پدیدار شدند و بنابراین قبلی‌ها را پاک کردم و شمارۀ اینها را هم پاک کردم و تعداد کانتکت‌ها یکسان شد.

خواستم ببینم شما هم با چنین مواردی روبرو بوده‌اید؟ چرا این اتفاق می‌افتد؟ (البته من بیشتر حدس می‌زنم این ناهمسانی‌ها به‌خاطر گیر و واگیرهای اینترنت ایران باشد.) و اگر بر فرض آی‌فون من پاک شود، آیا کانتکت‌ها در بک‌آپ (که روی کامپیوتر ذخیره می‌کنم) هستند یا از آیکلاد فراخوانی می‌شوند؟ (که البته به‌نظر می‌رسد باید در بک‌آپ باشند؛ چون به‌نوشتۀ صفحۀ Summary در آی‌تونز، full backup آی‌فون روی کامپیوتر ذخیره می‌شود.)

پ.ن.:
این متن کوتاه من ظاهرا فارسی است؛ اما در اصل انگلیسی است (با این همه کانتکت و فیلد و چک و سینک و Setting و Share و...) با خط فارسی! گاهی وقت‌ها فارسی نوشتن چقدر سخت می‌شود :triumph:
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

پاسخ: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط Masiha » 16 ژوئن 2013, 16:08

من با اَپ Notes همچین مشکلی داشتم. بعد از چند ماه که بین مک‌بوک و آی‌پادم نُت‌ها را سینک می‌کردم، روزی متوجه شدم که دیگر این اتقاق نمی‌افتد و یک کپی از هر نُت (فقط روی دستگاه) ایجاد شده است. کپی‌های ایجاد شده را پاک کرده و هر دو دیوایس را از iCloud ساین‌آوت و سپس ساین‌این کردم، ولی درست نشد.
تا اینکه در آی‌پاد که ساین‌آوت کرده بودم، کل نّت‌ها را پاک کرده و سپس ساین‌این کردم. خوشبختانه درست شد و نُت‌هایم سینک شدند.
 MacBook Air MC504LL/A (Late 2010) - iPhone 6 Plus
نماد کاربر
Masiha
Site Admin
 
پست‌ها : 279
تاریخ عضویت: 23 ژانویه 2011, 12:46
محل سکونت: تهران

پاسخ: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط Ilia » 23 اکتبر 2013, 01:21

این عکس pages است روی آیکلاد…

خُب این هم از این!

حالا فعلا که هنوز نوشته گوشه‌اش Beta اما من که ازشون چشمم آب نمیخورد…
پیوست‌ها
iCloud_Pages_Beta.jpg
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط ehs.ehsan » 23 اکتبر 2013, 03:10

به سلامتی ایلیا جان. خیر ببینی. خیالمون راحت شد. من برم بخوابم!
احسان
نماد کاربر
ehs.ehsan
 
پست‌ها : 240
تاریخ عضویت: 21 آوریل 2011, 00:34

پاسخ: پاک کردن عکسهای فتو استریم و آزاد کردن فضای آیکلاد

پستتوسط میم مثل مهدی » 30 دسامبر 2013, 21:22

سلام
من به یه مشکل برخوردم با ای کلاد
چن روز پیش من استرم رو فعال کردم و چنتا عکس شیر کردم
من از اپل ای دیم برای ۳ تا ایفون استفاده کردم که دست سه نفر مختلفه
حالا وقتی دونفر از ما استرممونو فعال کردیم و عکس برای هم شیر کردیم نفر سوم هم خود به خود فعال شده
حالا مشکل اصلی اینه که همه کانتکای ما برای همدیگه هم شیر شده و لیست فیوریت کانتکت های من هم به هم ریخته بعد من اومدم ای کلادم رو دی اکتیو کردم از روی گوشیم بعد کلی از کانتکت هام حذف شده
این تا اینجا
حالا اومدم گوشیم رو ری استور کنم به چن روز پیش فهمیدم که برای ری استور کردن ازم پسورد میخواد که اون پسورد رو هم نمیدونم چیه

حالا لطفا به من بگین که
اولا چیکار کنم که کانتکهای هرکسی از روی دوتا گوشی دیگه حذف بشه
دوم این که چطو میشه پسورد بک آپ رو دوباره بدست اورد
ممنون
Mac book Pro OS X
i7 2.7GHz
8G RAM
1TB HDD NEW ;)
iPhone10 256Gb
نماد کاربر
میم مثل مهدی
 
پست‌ها : 209
تاریخ عضویت: 07 آوریل 2011, 11:23
محل سکونت: UAE

پاسخ: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط Ilia » 30 دسامبر 2013, 22:05

شما بایستی هر کدام اکانت آیکلاد خودتان را داشته باشید.

شما احتمالا این استفاده از یک اکانت را برای خرید برنامه‌ها از استور انجام داده‌اید. توجه داشته باشید که Store برای خودش یک اکانت مستقل از آیکلاد دارد.

یعنی میشود که چند آیفون یا آیپاد یک اکانت Store اپل را با هم شریک باشند، همانطور که مثلا من برای آیفون، آیپاد و آیپدی که در خانه دارم همه از یک اکانت برای قسمت فروشگاه اپل استفاده میکنند. اینطوری من مجبور نیستم که برای هر دستگاهم مجددا برنامه‌ها را بخرم. اما برای آنها آیکلاد جداگانه گرفته‌ام، چون پسرم با آیپاد و خانمم با آیپد کار میکنند و من نمیخواهم که عکسها، آدرسها، پیغام‌ها، نامه‌ها و غیرهٔ ما با هم قاتی بشود.

حالا راه درستش این است که هر کدام آیدی و اکانت جداگانهٔ خودتان را بگیرید و در ستینگ دستگاه هایتان وارد کنید. اگر این کار بکید، احتمالا از شما خواهد پرسید که آیا آدرس‌های قبلی را پاک کند یا نگه دارد. اگر از قدیم بک‌آپی روی آیتونزتان داشته باشید که این آدرس‌ها در آن قاتی نشده باشند، میتوانید بگویید که آدرس‌ها را پاک کند و دستگاه را با آیتونز سینک کنید و کانتکتهای سابق را برگردانید. اگر بک‌آپ نداشته باشید، یا پسوردش را مثل الان نداشته باشید، بگویید پاک نکند و نگه دارد. و آنوقت بروید و کانتکت‌های زیادی را که نمیخواهید دیلیت کنید.

اگر نمیخواهید که زحمت درست کردن آیدی جداگانه برای آیفون‌ها را بکشید یا قادر به این کار نیستید، در دستگاه‌هایی که نمیخواهید آیکلاد را سینک کنند، به قسمت ستینگ آیکلاد بروید و چکمارک‌هایی که نمیخواهید را بردارید. یا اینکه در قسمت پایین ستینگ بزنید و کل آن آیدی را دیلیت کنید (فرمانش با قرمز نوشته شده). اما همانطور که مشخص است، با این کار همهٔ چیزهایی که به آن آیدی متعلقند از روی آن دستگاه پاک خواهند شد و سرویسهایی مثل Find My iPhone و غیره هم از کار خواهند افتاد.

من نمیدانم که چطور میشود که پسورد بک‌آپ آیتونز را برداشت. امیدوار هم هستم که نشود.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط میم مثل مهدی » 31 دسامبر 2013, 16:28

سلام
ممنون از راهنماییت ایلیا خان

نمیدونم چرا برای اونا ای دی جدا نساختم
این دوتا گوشی رو هم من از اینجا خریدم و کاراشو براشون انجام دادم و فرستادم ایران و خب چون زیاد اشنا به این جور مسائل نبودن و نیستن مجبور بودم که اکانت خودم رو استفاده کنم (که البته کار اشتباهی بوده)

این کاری که شما گفتی من تو گوشی خودم کردم و مثلا کانتکت رو خاموش کردم ولی بعد این کار کلی از شماره تلفن های جدیدم پرید و مجبور شدم که دوباره روشنش کنم که الان درست شده منتها کانتکت های هرسه گوشی الان با هم شیر شده و از اونجایی که اونا بک آپی هم ندارن از گوشیشون پس درنتیجه کاری نمیشه کرد
البته غریبه نیستن ولی خب ای کاش که راه حلی بود که بشه همه چی مثل قبل بشه
Mac book Pro OS X
i7 2.7GHz
8G RAM
1TB HDD NEW ;)
iPhone10 256Gb
نماد کاربر
میم مثل مهدی
 
پست‌ها : 209
تاریخ عضویت: 07 آوریل 2011, 11:23
محل سکونت: UAE

پاسخ: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط Ilia » 31 دسامبر 2013, 18:29

مهدی جان،

درست کردن ۲ تا اکانت آیکلاد جدید برای شما که در ایران نیستی کار چندان مشکلی نیست.

روی مک (لاین به بالایت) میتوانی دو تا یوزر جدید درست کنی و در داخل هر کداپ از آن اکانت‌ها یک آیکلاد جدید بسازی و کانفرم هم کنی و فقط اسم و بسوردش را به آنها بدهی تا در آیفون خودشان جایگزین مال شما بکنند. فقط مواظب باش که پسوردها و جواب سوالهای روز مبادا را جایی بنویسی که گم یا فراموشت نشود.
(روی آیفون خودت هم میتوانی این کار را بکنی، اما کمی دردسرش بیشتر است و از طریق مک ساده‌تر است).

من جای شما بودم این کار را میکردم. چون؛

- اولا جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است.

- دوما این مشترک بودن اکانت قابلیت این را دارد که بعدا هم مشکل‌ساز بشود. مثل اینکه پسورد شما دست شخص چهارمی بیفتد و معلوم نیست که با آن چه کارها نمیشود کرد (خیلی کارها میشود کرد).

- حالا که آنها اصلا آیفونشان را با آیتونزی سینک نمیکنند و بک‌آپ هم در نتیجه ندارند، میتوانند از طریق آیکلاد خودشان حداقل آیفونشان را در آیکلاد بک‌آپ بگیرند، چون یک روزی حتما این آیفونها به نحوی عمرشان به سر میرسد و هر چه رویش دارند یا ندارند از بین خواهد رفت.

خودت هم این بک‌آپ گرفتن از آیفونت را جدی بگیر و اگر پسوردش یادت میرود، در آیتونز میزان کن که بک‌آپت را انکریپت نکند.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

پاسخ: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط Amir_S » 01 ژانویه 2014, 00:31

پیروی مصیبت های قبلی، جدا از اینکه الان بیشتر از یک ماه ه که نتونستم در آی کلاد بک آپ بگیرم، الان چند روزه که هی میگه باید پسورد آی کلاد رو دوباره وارد کنی و اگه به دلیلی (مثلا زنگ زدن تلفن و کنسل شدن خود به خودی این درخواست) این کار رو نکنم، میره تیم همه گزینه هارد منوی آی کلاد رو برمیداره و در نتیجه همه چیز به هم میخوره!
از دوستان داخل ایران کسی اخیرا از این گیر های ناشی از ناواردی و انگولک کردن های بی خود پورت ها در ای اس پی ها، نداشته!؟
پ.ن: درد اینه که دیگه داریم عادت میکنیم که اینترنت مون باید داغون باشه و هیچ کس هم مسئولیت ش رو نپذیره!
MacBook Pro 990:
13" Unibody, CPU: 2.26GHz, RAM: 5 GB, SSD: 250GB, HDD: 1TB
OSX 10.15.3
•••
iPhone 4S: 32GB
iOS 9.5.3
•••
iPhone 7Plus: 128GB
iOS 14.2
•••
iPad Air 2: 64GB-4G
iOS 14.2
نماد کاربر
Amir_S
Site Admin
 
پست‌ها : 1794
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2010, 22:00
محل سکونت: تهران

پاسخ: آیکِلاد — iCloud

پستتوسط AliGhz » 01 ژانویه 2014, 21:04

این رو که باهاش برخورد نکردم، ولی روی شاتل، فوتو استریم کار نمی کنه. یعنی عکسی که روی آیفون برفرض گرفته میشه و باید بره به آیکلاد و بعد روی آیپد هم دیده بشه، نمیشه. ولی داتک و مبین نت این مشکل رو ندارن.

از طرف دیگه، روی داتک خیلی وقت ها برنامه mail نمی تونه بدون وی پی ان، ایمیل (جیمیل) ارسال کنه.

داستانیه خلاصه این اینترنت ایران...
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

قبلیبعدی


بازگشت به آیپاد، آیفون، آیپد، آیتیونز و آیکلاد


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 11 مهمان