انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

ترفندهایی در مورد کار با iOS

گفتگوهای مربوط به آیپاد، آیفون، آیپد، آیتیونز، آیکلاد و محصولات مشابه

ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 28 اوت 2012, 08:53

دو «ترفند»ی که در زیر می‌گم چیز خاصی نیستند، اما فکر نکنم افراد زیادی باشند که ازشون استفاده بکنند و ممکنه برای عده‌ای مفید باشه.

۱) نام مستعار
من دوست دارم نام contact ـهام همه انگلیسی باشند (و نه ترکیبی از انگلیسی و فارسی). مشکلی که این روش داره اینه که در هنگام فرستادن ایمیل‌های تماماً فارسی در قسمت To زبان رو از فارسی به انگلیسی عوض کنم و مثلاً بزنم Ali و نه «علی»، که کمی بیشتر طول می‌کشه و این مشکل رو داره که سعی می‌کنه تمام ۳۵ «Ali»ـی که در لیست من هستند رو نشون بده، در حالی که من بیشتر با چند تا از این «علی» ـها ایمیل رد و بدل می‌کنم.

راه حل این مشکل اینه که به کانتکت‌هاتون Nickname اضافه کنید. در عکس‌های زیر روند انجام کار در آی‌پد آورده شده (هر چند، طبیعتاً این nickname ـها با iCloud سینک می‌شن و روی تمام دستگاه‌هاتون قابل دسترس خواهند بود) و می‌بینید که با زدن «علی» در میل، چند کانتکت کاملاً انگلیسی رو برام می‌آره.

ipad1.PNG

ipad2.PNG

ipad3.PNG



----

۲) اضافه کردن کدهای مخابراتی به لیست Favorite ـها
خط موبایل من prepaid ایرانسله و برای فعال کردن اینترنت و مطلع شدن از حساب باید یک کد (مثلاً *140*1# رو شماره‌گیری کرد). من این مورد و دو مورد دیگه (که برای فعال کردن اینترنت ماهانه هستند) رو به اکانتی اضافه کرده‌م، منتها نه به این شکل که یک کانتکت برای هر کدوم از این سرویس‌ها داشته باشم!
یک کانتکت با نام Irancell بسازید و بعد روی mobile در اون پایین کلیک کنید و بعد گزینهٔ Add Custom Label رو اضافه کنید و لیبل رو بگذارید کاری که کد مورد نظرتون انجام می‌ده - مثلاً شارژ اینترنت و بعد کد رو در سمت راست وارد کنید.
من این کدها رو برای راحتی به لیست favorite ـهام هم اضافه کرده‌م.

iphone1.PNG

iphone2.PNG

iphone3.PNG

iphone4.PNG
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 28 سپتامبر 2012, 00:21

(پستهای زیادی در انجمن در مورد "ترفندهای iOS" وجود دارند که بد نیست یک جا جمع بشن. البته من از لغت ترفند خوشم نمی آد ولی عنوان بهتری به ذهنم نمی رسه)

در کیبرد آیفون و آیپد علامت ' (که در عباراتی مثل it's استفاده میشه) رو باید با رفتن به صفحۀ دوم کیبرد (با زدن کلید .?123) تایپ کرد و به خاطر این که برای اپل خوشگل بودن کیبردش از کارا بودنش مهمتره، با زدن شیفت و مثلاً L نمیشه اون رو تایپ کرد. حتی بدتر از اون، با رفتن به قسمت extended کیبرد، ' و " به جای سمت راست ردیف دوم (محل استاندارد در کیبرد استاندارد آمریکا)، در ردیف سوم هستند که تایپ کردن سریعشون رو مشکل می کنه. خوشبختانه، اتوکارکشن iOS در اکثر موارد به طول خودکار این علامت رو اضافه میکنه (مثلاً hes تبدیل میشه به he's)، اما در یک مورد این کار رو نمیتونه بکنه چون its و it's هر دو عباراتی بسیار پراستفاده هستند که در حالت عادی هم افراد در 60% مواقع با هم اشتباهشون می گیرند، و محبوبیت آیفون و آیپد باعث شده که تعداد این غلطها در اینترنت صد برابر بشه.

الآن یک فکر بسیار بکری به ذهنم رسید برای رفع سریع این مشکل برای خودم (در مواقعی که می خوام سریع و بدون غلط تایپ کنم و لازم نباشه مدام به صفحۀ دوم کیبرد برم) و اون هم این بود که در قسمت General -> Keyboard -> Shortcuts، یک شورتکات بگذارم که itis رو تبدیل بکنه به it's. هم تایپ کردنش راحته، هم با its قاطی نمیشه، هم به طور ناخودآگاه باعث میشه یک بار دیگه در ذهنتون بگید it is و امکان هر جور اشتباه رو از بین می بره.

اگر نیاز به تایپ انگلیسی دارید به نظر من حتماً این شورتکات (یا مشابه اون) رو فعال کنید. خیلی ذهنتون رو آروم می کنه (مخصوصاً اگر مثل من از این جور غلطهای تایپی خیلی بدتون می آد). من الآن بعد از این تغییر به اندازۀ زمانی که کیبرد فارسی بدون جیلبرک رو تونستم فعال کنم آرامش خاطر گرفتم!


من این رو بعنوان feature request به اپل می فرستم و انتظار دارم همین فردا یک آپدیت OTA آماده بکنه که این شورتکات رو برای همه فعال بکنه (و امکان غیرفعال کردنش رو هم ازشون بگیره). و اگر اپل این کار رو نکرد یک بار دیگه به همه ثابت میشه که اپل بعد از جابز محکوم به فناست (هر چند، با فروش مفتضحانۀ آیفون جدید دیگه برای اهل بصیرت جای تردیدی نباید باقی مونده باشه).
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 28 سپتامبر 2012, 00:52

اپل مدتی پیش برنامهٔ پادکست خودش رو به‌طور مجزا عرضه کرد و چیزی که خیلی‌ها رو ذوق‌زده (و من رو از ذوق‌زدگیشون، متعجب!) کرد، اضافه‌شدن دکمه‌ای برای قطع اتوماتیک پادکست بعد از زمان مشخصی، مثلاً نیم ساعت بود. این ویژگی احتمالاً برای کسی که دوست داره قبل از خواب پادکست مورد علاقه‌ش رو گوش بده خیلی خوش‌آینده.

IMG_0262.PNG


دلیل تعجب من این بود که همچین ویژگی‌ای از سال‌ها قبل، حداقل از iOS 3 که یادمه در iOS وجود داشت. البته نه به سادگی برنامهٔ پادکست، اما خیلی هم فعال کردنش سخت نبود. و نکتهٔ جالب این قابلیت «توکار» اینه که با تمام برنامه‌ها کار می‌کنه. یعنی چه آهنگ و پادکست و آدیوبوک درMusic.app باشه، چه فایل صوتی در سافاری، چه از iTunes Home Sharing استفاده کنید، چه برنامه‌ای دارید که از کامپیوترتون فایل mp3 استریم می‌کنه، چه برنامه‌ای که جداگانه فایل صوتی پخش می‌کنه، تفاوتی نداره. به‌راحتی می‌تونید بگید که «هر نوع playback صوتی یا تصویری» رو بعد از مثلاً نیم ساعت قطع کن (مثلاً قبل از خواب به موزیک یا آدیوبوک گوش می‌دید و نمی‌خواهید تا صبح برای خودش وزوز بکنه).

برای این‌کار، به برنامهٔ ساعت برید. گزینهٔ Alarm رو انتخاب کنید و در قسمت When Timer Ends به جای این که یک آهنگ پخش بشه، بگید که هر چی در حال پخش هست رو قطع بکنه:

IMG_0269.PNG


IMG_0268.PNG


طبیعتاً با اضافه شدن ساعت به آی‌پد در iOS 6، سر آی‌پد هم می‌شه همچین بلایی آورد:

IMG_0261.PNG
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 28 سپتامبر 2012, 01:12

انتقال لایبرری آی‌تیونز و اطلاعات سینک iDevice ـها به یک مک جدید

من چند روز پیش برای هاردم مشکلاتی پیش اومد (اول مطمئن بودم مشکل از خراب شدن فایل‌سیستمه، چون تعدادی از inode ـها به ناکجاآباد می‌رفتند و هاردم رو هم کمتر از ۱۱ ماهه که خریده‌م)، اما بعد از ساعت‌ها بررسی و حدوداً ۱۰ بار clone اطلاعات بین پارتیشن‌های مختلف هارد داخلی و چند هارد اکسترنال و بعد بالا آوردن کامپیوتر با یک هارد اکسترنال و بک‌آپ گرفتن روی یک هارد اکسترنال دیگه با تایم ماشین و SuperDuper و کلی «آزمایش» طاقت‌فرسای دیگه (از جمله چندین برنامه مثل Drive Genius و Disk Warrior) مطمئن شدم که هارد داخلی دستگاهم (با این که در حالت عادی مشکلی نداره و فقط وقتی تلاش می‌کنم مثلاً ۵۰-۶۰ گیگابایت رو جابه‌جا کنم هنگ می‌کنه) آسیب دیده و باید تعویض بشه (که البته بسیار باعث خوشحالی‌م شد چون فایل سیستم خراب ممکن بود در درازمدت باعث نابودی تمام اطلاعاتم بشه، حتی اگر به‌طور منظم بک‌آپ می‌گرفتم).

ترسناک‌ترین قسمت ماجرا (زمانی که فکر می‌کردم فایل سیستم خراب شده) این بود که می‌دونستم باید Mountain Lion رو Clean Install بکنم. و این به‌معنای از دست دادن اطلاعات سینک آی‌فون و آی‌پدم بود و مجبور می‌شدم Erase and resync ـشون بکنم که اصلاً مایل به این کار نبودم (و چون آی‌فونم نیاز به آن‌لاک داره ۱۰۰٪ هم مطئن نبودم که با سینک دوباره آنلاکش از بین نره).

در اینترنت خیلی جستجو کردم اما نتونستم راه‌حلی برای انتقال کامل اطلاعات سینک بین دو مک پیدا بکنم (مطمئناً کسی جایی این رو گفته، اما ساعت‌ها جستجوی من به نتیجه‌ای جز «از فلان برنامه استفاده کن تا اطلاعات contact ـها و موزیک و ... ـت رو به‌دست بیاری»). به‌ناچار خودم دست‌به‌کار شدم و بعد از چند دقیقه فکر کردن (و کمک گرفتن از ابزار opensnoop در ترمینال) متوجه شدم که اطلاعات سینک در پوشهٔ زیر هستند:

~/Library/Application Support/MobileSync


برای منتقل کردن تمام اطلاعات سینک از یک کامپیوتر به کامپیوتر جدید، فقط کافیه این پوشه رو از کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید منتقل کنید. توجه کنید که حتماً باید پوشهٔ Music/iTunes که فایل‌های آی تیونزتون (برنامه‌ها، آهنگ‌ها، ...) در اون هست رو هم به کامپیوتر جدید ببرید.

بعد از کپی کردن این دو فولدر، کافیه آی‌تیونز رو در کامپیوتر جدید باز کنید و دستگاه رو این‌دفعه با اون سینک کنید!

با سرعت اینترنت ایران و وضعیت فیلترینگ دراپ‌باکس من که حاضر به انجام همچین کاری نیستم، اما افرادی که در خارج از ایران هستند احتمالاً خیلی راحت باید بتونن با ساخت یک symlink پوشهٔ MobileSync رو در داخل دراپ‌باکسشون قرار بدن و به‌این شکل، بتونن iDevice خودشون رو با چندین کامپیوتر مختلف (مثلاً در لپتاپ و آی‌مک و کامپیوتر محل کار) سینک بکنن.

نکتهٔ مهم: قبل از کپی کردن پوشهٔ MobileSync، مطمئن بشید که بک‌آپ‌هاتون در آی‌تیونز انکریپت نشده باشند (viewtopic.php?p=31527#p31527). این کار شاید لازم نباشه، اما محض اطمینان بد نیست. اگر قصد دارید با دراپ‌باکس این رو سینک کنید «حتماً» گزینهٔ انکریپت رو غیرفعال کنید چون باعث می‌شه هر دفعه تقریباً تمام اطلاعات رو دوباره بخواد بنویسه (یعنی با هر بار سینک صدها مگابایت اطلاعات دراپ‌باکس عوض خواهند شد).
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 28 سپتامبر 2012, 01:57

پیرو پست قبلی، چون من مطمئن نبودم که روش ابداعی‌م جواب می‌ده یا نه، محض اطمینان دستگاه‌هام رو به iCloud هم بک‌آپ گرفتم.

البته خیلی مایل به انجام این کار نبودم چون سرعت اینترنت من بسیار پایینه و مثلاً آپلود کردن یک گیگابایت (که فکر می‌کردم میزان فضایی باشه که بک‌آپ هر دستگاه لازم داشته باشه) نصف روز زمان می‌بره! اما به‌هر حال چاره‌ای نبود.

من اخبار مربوط به اپل رو دنبال می‌کنم، اما این مورد رو تا قبل از این که خودم تست بکنم در جایی نخونده بودم: لازم نیست اطلاعات «تمام» برنامه‌ها رو برای بک‌آپ به آی‌کلاد آپلود کنید! خیلی از برنامه‌ها اطلاعاتی دارند که در جای دیگه‌ای هم ذخیره‌شون دارید (مثلاً فایل PDF)، یا اطلاعاتی دارند که به‌راحتی قابل دانلود کردن دوباره هستند (مثل Instapaper)، یا مواردی که به‌خاطر محدودیت سرعت اینترنت ناچارید بی‌خیالشون بشید (PhotoStream). من این رو نمی‌دونستم و برای همین هفتهٔ گذشته اولین باری بود که سراغ بک‌آپ گرفتن با آی‌کلاد می‌رفتم.

نکتهٔ دیگه‌ای که من رو ناراحت می‌کرد این بود که دوست نداشتم فقط به آی‌کلاد بک‌آپ بگیرم و دوست داشتم بک‌آپم روی کامپیوتر خودم هم انجام بشه.

تمام موارد بالا ناشی از نادانی من بود و بک‌آپ گرفتن روی آی‌کلاد هیچ کدوم از محدودیت‌های بالا رو نداره.

---
برای فعال کردن بک‌آپ آی‌کلاد، به پنجرهٔ تنظیم آی‌کلاد برید و گزینهٔ iCloud Backup رو فعال کنید.
IMG_0264.PNG


بعد به Manage Storage برید و دستگاهتون رو انتخاب کنید (در این‌جا می‌تونید ببینید برنامه‌هایی که الآن از iCloud برای ذخیره کردن اطلاعات خودشون استفاده می‌کنن (و نه بک‌آپ گرفتن) چقدر فضا مصرف می‌کنند). همچنین دیده می‌شه که من ۲۵۰ مگابایت فضا برای ای‌میلم مصرف می‌کنم و تقریباً ۲۳۰ مگابایت هم برای بک‌آپ آی‌فون و آی‌پد و هنوز ۴٫۵ گیگابایت فضای خالی دارم، و موقعی که اون فضا تموم بشه می‌تونم ۱۰ گیگابایت دیگه با قیمت تقریباً ۱٫۵ دلار در ماه بخرم.

IMG_0265.PNG


بعد از انتخاب دستگاه، در قسمت Backup Options، برنامه‌هایی که نمی‌خواهید ازشون بک‌آپ گرفته بشه رو غیرفعال کنید. توجه کنید که تخمینی که در مورد حجم بک‌آپ بعدی نوشته می‌شه درست نیست (بک‌آپ‌ها incremental هستند و اگر یک بار بک‌آپ بگیرید، بک‌آپ‌های بعدی در حد ۲-۳ مگابایت خواهند بود):

IMG_0266.PNG



روی آی‌فون و iOS 5 هم تمام این تنظیمات هستند:
IMG_0274.PNG


IMG_0275.PNG


---
==> شما می‌تونید هم از iCloud استفاده کنید، هم سینک دستی با آی‌تیونز. پس بهتره همیشه آی‌کلاد رو فعال کنید! همچنین، بک‌آپ‌های تایم ماشین خیلی کم‌حجم هستند (در حد ۲۰۰-۳۰۰ مگابایت، اگر فایل‌های حجیمی مثل PDF ـها رو آپلود نکنید) و به‌همین خاطر حتی در ایران هم کاملاً قابل استفاده‌ست. هر چند، اگر در ایران هستید حتماً با یک کامپیوتر هم سینک بکنید چون ممکنه iCloud هم فیلتر بشه و دسترسی با VPN هم مشکل بشه (یا سرعتش پایین باشه).

ادیت: و همچنین اگر مثل من گفته‌اید قسمتی از اطلاعات روی آیکلاد نرن، این رو در نظر داشته باشید که این اطلاعات روی کامپیوترتون هم نمی‌آن! حتماً باید از طریق روشی که در viewtopic.php?f=26&t=1783&p=38161#p38161 گفته شده از اونها به‌صورت دستی روی کامپیوتر هم بک‌آپ بگیرید وگرنه اون اطلاعات رو از دست خواهید داد!
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط iShahin » 28 سپتامبر 2012, 02:48

Pooria Azimi نوشته است:[نمایش]


[i]من این رو بعنوان feature request به اپل می فرستم و انتظار دارم همین فردا یک آپدیت OTA آماده بکنه که این شورتکات رو برای همه فعال بکنه (و امکان غیرفعال کردنش رو هم ازشون بگیره). و اگر اپل این کار رو نکرد یک بار دیگه به همه ثابت میشه که اپل بعد از جابز محکوم به فناست.


الان دقیقا اپل اگر feature request شما رو همین فردا به عنوان آپدیت OTA آماده نکنه محکوم به فناست؟ یا اگر امکان غیر فعال کردنشو از کاربرها نگیره؟!! :joy: بعضی موقع آدم ۴ شاخ میمونه چی بگه :twisted:

[url=https://mobile.twitter.com/S3micolon]follow me on twitter: @s3micolon[/url

نماد کاربر
iShahin
 
پست‌ها : 453
تاریخ عضویت: 20 اوت 2009, 01:06

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 28 سپتامبر 2012, 03:22

:-D این رو به شوخی نوشته بودم، چون تازه چند محصول جدید (آیفون و iOS 6) معرفی شده ن و هر روز در سایتها در مورد این که چقدر نقشه جدید بده و پشت آیفون خش بر میداره و اگر سیگنال ضعیف باشه باطری بیشتر مصرف میشه(!!) و ... مطلب داره منتشر میشه و بازار نظراتی مثل " 11!!!!Apple is DOOMED" از همیشه (حتی بعد از مشکل آنتن آیفون ۴) هم داغ تره... و "کارشناسان" به طور روزانه دارن پیش بینی میکنند که اگر اپل فلان کار رو نکنه نابودی ش نزدیکه، یا "Steve would've NEVER allowed this" (همین امروز سه مقاله با این تم دیدم که البته هر سه بسیار ابلهانه و خنده دار بودند).

;-)
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Ilia » 28 سپتامبر 2012, 05:11

احسنت پوریا جان برای این نکات و باز کردن مبحث!
من که مشتریت شدم. :-)
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 28 سپتامبر 2012, 05:39

خواهش می کنم. سه نکتۀ کوتاه هم که واقعاً ترفند نیستند و در منوال ها هم باید اومده باشند رو بگم:

یک) در General -> About -> Name می تونید اسم دستگاهتون رو عوض کنید. مخصوصاً اگر دستگاهتون با ویندوز سینک شده، معمولاً اسم مزخرفی مثل Administrator's iPhone بهش داده میشه. اگر با آیتیونز سینک می کنید، با راست کلیک روی iDevice ـتون می تونید نام دستگاه رو عوض بکنید.

نکتۀ جالب اینه که می تونید نام دستگاه رو یک کاراکتر Emoji بذارید! مقالۀ جالب زیر از Zach Holman (از کارمندان اصلی GitHub) در زمینۀ استفاده از Emoji در شیر کوهی و iOS 6 بسیار جالب و خواندنیه: http://zachholman.com/posts/abusing-emoji/
(روی ویندوز قلم Symbola رو از اینجا دانلود کنید تا تقریباً تمام کاراکترها رو بتونید ببینید: http://users.teilar.gr/~g1951d/)

دو) هر جایی که لیستی وجود داره، یا جایی برای اسکرول هست (مثل سافاری که اسکرول کرده اید به وسطهای صفحه)، اگر روی Status bar بالا کلیک کنید (من هنوز معادلی برای tap پیدا نکرده م) اسکرول به بالای بالا منتقل میشه که چیز بسیار به دردبخوریه.

سه) در آیفون اگر دو بار کلید Home رو بزنید و دو بار به سمت چپ اسکرول کنید، می تونید ولوم رو با یک اسلایدر تغییر بدید. امیدوار بودم در iOS 6 اپل این اسلایدر رو به تغییر روشنایی صفحه اختصاص بده، اما تا جایی که خبر دارم همچنان برای تنظیم ولوم هست.
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 01 اکتبر 2012, 05:29

به‌نظر می‌رسه اگر آی‌فون رو با آی‌فوتو سینک نکنید، در حالت پیش‌فرض برنامهٔ Image Capture رو هنگام وصل کردن دستگاه باز می‌کنه. احتمالاً این همیشه دیفالت بوده، اما من که مدت‌ها پیش این رو غیرفعال کرده بودم. الآن که شیر کوهی رو دوباره نصب کرده‌م، متوجه این امر ناخوشایند شدم (چون من با آی‌فون عکسی نمی‌گیرم و عکسهای کامپیوترم رو هم نمی‌خوام باهاش سینک کنم). راه علاجش، انتخاب گزینهٔ None در قسمت مشخص‌شده در عکس زیره.

Screen Shot 2012-10-01 at 4.25.02 AM.png
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط iShahin » 02 اکتبر 2012, 16:39

Pooria Azimi نوشته است:[نمایش]
:D این رو به شوخی نوشته بودم، چون تازه چند محصول جدید (آیفون و iOS 6) معرفی شده ن و هر روز در سایتها در مورد این که چقدر نقشه جدید بده و پشت آیفون خش بر میداره و اگر سیگنال ضعیف باشه باطری بیشتر مصرف میشه(!!) و ... مطلب داره منتشر میشه و بازار نظراتی مثل " 11!!!!Apple is DOOMED" از همیشه (حتی بعد از مشکل آنتن آیفون ۴) هم داغ تره... و "کارشناسان" به طور روزانه دارن پیش بینی میکنند که اگر اپل فلان کار رو نکنه نابودی ش نزدیکه، یا "Steve would've NEVER allowed this" (همین امروز سه مقاله با این تم دیدم که البته هر سه بسیار ابلهانه و خنده دار بودند).

;-)


ممنون الان گرفتم داستان رو :joy: در ضمن ممنون بابت تاپیک ادامه راهت مستدام باد :-)

[url=https://mobile.twitter.com/S3micolon]follow me on twitter: @s3micolon[/url

نماد کاربر
iShahin
 
پست‌ها : 453
تاریخ عضویت: 20 اوت 2009, 01:06

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 08 اکتبر 2012, 01:38

در قسمت General از تنظیمات وارد برگۀ accessibility بشید و گزینۀ Speak Selection رو فعال کنید. حالا در تمام برنامه ها، وقتی متنی یا کلمه ای رو انتخاب می کنید علاوه بر define گزینۀ speak هم اضافه میشه و با زدنش کلمه یا جمله رو براتون میخونه.

زبان عربی رو هم داره و وقتی متنتون فارسی باشه با لهجه عربی سعی میکنه جملات فارسی رو بخونه!
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Ahmad » 08 اکتبر 2012, 18:20

پوریای عزیز با تشکر فراوان بابت آموزش این ترفندهای بسیار مفید.

احمد :idea:
نماد کاربر
Ahmad
Site Admin
 
پست‌ها : 1289
تاریخ عضویت: 30 مه 2004, 17:33
محل سکونت: سوئد

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط kurosh_1349 » 09 اکتبر 2012, 11:55

با درود
پوریای عزیز
راست راستی که خیلی بد جنسی
من که آیفون ندارم...با دلار نمیدونم چه قدر فعلی هم که توان خرید ندارم..... شما هم هی دل مارا بسوزان....
اما مطالب تاپیک رو میخونم و سعی میکنم به خاطرم بسپارم.... از به اشتراک گزاردن آموخته هات ممنونم.
کورش خورشیدفر
www.cheshmack.ir
photocheshmack.persianblog.ir
https://instagram.com/kourosh khorshidfar/
نماد کاربر
kurosh_1349
 
پست‌ها : 145
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2008, 13:32
محل سکونت: UK

Re: ترفندهایی در مورد کار با iOS

پستتوسط Pooria Azimi » 01 نوامبر 2012, 19:32

[نمایش]
راست راستی که خیلی بد جنسی
من که آیفون ندارم...با دلار نمیدونم چه قدر فعلی هم که توان خرید ندارم..... شما هم هی دل مارا بسوزان....


اگر بدجنس بودم یادآوری می‌کردم که به‌لطف آنلاک SAM من آی‌فون ۴ ـم رو ۵۰۰ هزار تومان خریدم، که با دلار فعلی فکر کنم ۱۵۰-۱۶۰ دلار بشه (یعنی حتی از ۱۹۹ دلاری که خود کفار براش می‌دن، بدون اجبار به امضای یک قرارداد ۲ سالهٔ مخابراتی هنگفت هم کمتر!). اما بدجنس نیستم و بهش اشاره نمی‌کنم...


-----------------------

آی‌تیونز ۱۱ تا یک‌ماه دیگه نمی‌آد، پس بد نیست این رو بگم چون حاضرم مبلغ زیادی شرط ببندم که اکثریت مطلق از این قضیه خبر ندارند.

-----

در آی‌فون و آی‌پد اگر به برنامهٔ App Store برید، در تب Updates می‌تونید برنامه‌هایی که براشون آپدیت اومده رو مشاهده کنید. تا قبل از iOS 6، باید برای آپدیت کردن پسورد وارد می کردید و بعد از زدن دکمهٔ آپدیت از برنامهٔ App Store خارج می‌شدید که خیلی آزاردهنده بود. اما الآن در iOS 6 نیازی به این کار دیگه نیست. در iOS 6 برای بعضی برنامه‌ها امکان delta update هم فراهم شده (یعنی مثلاً به‌جای دانلود کل برنامهٔ ۶۰۰ مگی، اگر فقط قسمت کد برنامه تغییر کرده باشه خود آیفون فقط اون رو دانلود می‌کنه).

حالا فرض کنید که به هر دلیلی دوست دارید آپدیت برنامه رو روی آی‌تیونز کامپیوترتون انجام بدید. متأسفانه، در برگهٔ iTunes Store در آی‌تیونز، خبری از لینکی برای آپدیت نیست! اگر به قسمت Purchased برید هم همین‌طور!

1.png


توجه کنید که هر چهار تای این برنامه‌ها براشون آپدیتی اومده که من در طول یک‌ماه گذشته فرصت دریافتشون رو نداشته‌م.

اگر برنامه‌ای روی آیتیونزتون باشه، حتی اگر نسخهٔ قدیمی باشه، فقط می‌نویسه Downloaded و نمی‌شه آپدیتش کرد (چرا؟ چون حوصلهٔ پیاده‌سازی‌ش رو نداشته‌ن). می‌تونید دستی برنامه رو حذف کنید و دوباره امتحان کنید، که کار مسخره‌ایه البته.

راه دیگه‌ش هم اینه که نام برنامه رو در فروشگاه جستجو کنید و اون‌جا دکمهٔ آپدیت رو بزنید.

-----

این‌ها دو راهی هستند که اکثر مردم می‌شناسند (به‌گواه انجمن‌های خود اپل!). اما راه سومی هم هست که به‌دلایلی اکثراً نمی‌بینندش. خود من هم تا سالها ندیده بودمش (البته شاید هم در نسخه‌های قدیمی این گزینه وجود نداشت؟)

اول به عکس زیر دقت کنید:

2.png
2.png (9.84 KiB) - بازدید 18968 بار


به‌نظر شما اون عدد ۶۲ چه چیزی رو نشون می‌ده؟ احتمالاً نمی‌دونید و کاملاً هم طبیعی هست، چون هیچ نشانه‌ای از این که این گزینه چی هست وجود نداره. مثلاً در قسمت پادکست‌ها اگر عددی در اونجا نوشته بشه یعنی اون تعداد پادکست دارید که بهشون گوش نکرده‌اید (پادکست دانلودشده، اما جدید). در مورد برنامه‌ها، این عدد نشون‌دهندهٔ برنامه‌هاییه که براشون آپدیت وجود داره (برنامهٔ دانلودنشده، اما جدید).

خوب، حالا برای آپدیت باید چه‌کاری بکنید؟ کافیه روی دکمهٔ زیر (در برگهٔ Apps) کلیک کنید:

3.png


اگر تابه‌حال ندیده بودیدش، به خودتون خرده نگیرید چون تقریباً همه وضع شما رو دارند.

وقتی اون رو بزنید، صفحه‌ای مشابه صفحهٔ زیر در فروشگاه باز می‌شه:

4.png


حالا هر برنامه‌ای که می‌خواهید رو می‌تونید آپدیت کنید! نیازی به جنگولک‌بازی‌های قبلی نیست :-)

چزا این صفحهٔ بسیار مفید از نوارابزار کناری در فروشگاه (مثل عکس زیر) در دسترس نیست؟ یا چرا در قسمت Purchased دکمه‌ای برای آپدیت نیست؟ خدا می‌دونه و سازندگان آی‌تیونز.

5.png
5.png (22.83 KiB) - بازدید 18968 بار
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

بعدی


بازگشت به آیپاد، آیفون، آیپد، آیتیونز و آیکلاد


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 19 مهمان