انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

رابطه اپل، فروشنده‌ها و کاربران

بخش موضوعات متفرقه

پستتوسط Ali.Rastegar » 10 ژوئیه 2006, 14:06

درمورد پیشنهاد بهنام، ساده ترین راه آن این است که هر شرکت یک فایل PDF از خدمات و قیمتهایش درست کند و در اختیار ما بگذارد تا ما در قسمت دانلودها در قسمت شرکتها(که هرموقع خواستید میسازم) اضافه کنیم و هرکس بنا بر تجارب خود و اطلاعات فایل PDF درمورد آن شرکت نظر و امتیاز دهد. پس اینکار به سادگی عملی می‌شود و فقط بستگی به همکاری شرکتها دارد.
اما آقای محسنیان،
۱. لازم است بدانید این تاپیک درمورد تمام شرکتها است و برخی انتقادها شاید به شرکت شما وارد نباشد اما در کل اوضاع بازار مکینتاش در ایران نقد شده است. پس لطفا تصور دشمنی و توهین را از سرتان بیرون کنید. حتی اگر تمام این انتقادها مربوط به شرکت شما بود با کمی دقت متوجه می‌شدید هدف این تاپیک برقراری آشتی بین کاربران و فروشندگان است.
۲. قیمتهای مکهای شرکت همراه پردازان جهان (appleiran) بدون هیچ بحثی پایینترین قیمت در بین تمام فروشنده‌هایی است که من می‌شناسم. و طبیعی است که در چنین شرایطی کاربران در کل موضوع شک کنند. شرکت شما می‌تواند با اطلاع رسانی صحیح و برخورد صادقانه اعتماد کاربران را جلب کند. اما متاسفانه ادعاهایی از طرف شرکت شما صورت می‌گیرد که اگر مدرک محکمی پشت آنها نباشد بدتر از قبل باعث از بین رفتن اعتماد کاربران می‌شود.
۳. برخورد دیگر شرکتها با شما اهمیتی برای کاربران ندارد. آنها محصول خوب را با قیمت و خدمات مناسب می‌خواهند. این شما هستید که باید در این وضع بازار پایداری کرده و به اقدامات احتمالا مثبتتان ادامه دهید. آنوقت کاربران خودشان جذب شما خواهند شد. اما اینکه انتظار دارید ایرماگ به بنگاه تبلیغاتی شما تبدیل شود، بسیار اشتباه است. ایرماگ با تمام شرکتها با بدترین و بهترین خدمات یکسان و بیطرف برخورد کرده و قضاوت را برعهده‌ی کاربران می‌گذارد.
۴. من تا الان نه به مخالفان شما چیزی گفتم نه به خود شما تا بیطرفی حفظ شود و مطمئن باشید با این نظر ندادن لطف اصلی شامل حال شما شده بود. حالا هم که من را مجبور به اظهار نظر کرده‌اید بدون توجه به پیش زمینه‌‌ای که از شما دارم پاسخ می‌دهم و باز هم از گفتن نظر شخصی خود درباره‌ی شما و شرکتتان خودداری می‌کنم.
appleiran نوشته است:[نمایش]
5 : حتی انجمن که خودش رو انجمن mac می دونه داخل ایران زمانی که با من صحبت می کنه ( آقای رستگاری ) ولی اسم منو حتی به عنوان فروشنده هم ذکر نمی کنه و اسم کسانی رو می یاره که ..............

۵. چند نکته باید مشخص شود. اولا اینجا همانطور که خودتان گفتید انجمن کاربران mac هست. پس فعالیتهای این انجمن مربوط به کسانی میشود که در حال حاضر مک دارند، نه کسانی که می‌خواهند مک بخرند. اما به خاطر کمبود منابع اطلاع رسانی درمورد مک، ایرماگ تا حد امکان نیازهای افرادی که می‌خواهند مک بخرند را هم برآورده کرده. نیازی که ظاهرا شما و سایر شرکتها نه با آن آشنایید و نه تلاش مهمی برای جوابگویی به آن انجام داده‌اید. پس ایرماگ به خاطر کاربران مهمترین بخش کار شما و سایر شرکتها را به رایگان انجام داده و آنها را آماده‌ی خرید به شرکتها می‌فرستد و متاسفانه گاهی با افراد پرتوقعی چون شما طرف است.
از طرف دیگر من کتابی را نوشته/گردآوری کرده‌ام که بدون هیچ منتی آن را به رایگان منتشر کرده‌ام. قطعا این کتاب نیاز به بروزرسانی دارد، هم برای مطالبی درمورد Parallels و WMV9 component برای مکهای اینتلی، هم برای اضافه شدن شرکت شما ،شرکت پارسه و شرکت رادان و حذف کام سرو. این بروزرسانی در کتاب زمانی انجام می‌شود که Nisus Express را خریداری کنم یا از NeoOffice برای نگارش کتاب استفاده کنم چرا که هردوی اینها بر خلاف Mellel امکان اضافه کردن لینک را به راحتی فراهم می‌کنند.(در حد اطلاعات من)
اما شاید قسمت شرکتها را کلا از کتاب حذف کردم، برای اضافه کردن قسمتی جدید در ایرماگ(مشابه پیشنهاد بهنام) به این منظور که بروزرسانی لیست هم سریعتر و آسانتر باشد.
۶. شما حضورا به من گفتید نماینده‌ی اپل نیستید و اگر برگه‌ی reseller رسید به من خبر خواهید داد و تا آنزمان عنوان نماینده‌ی فروش اپل را برخواهید داشت اما تا این زمان نه به من خبری دادید و نه ادعای نماینده‌ی فروش بودن را کنار گذاشتید. اخیرا هم با کامل شدن سبد محصولاتتان(sony و toshiba) از موضوع دورتر شده‌اید.
موفق باشید
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

پستتوسط osxuser » 10 ژوئیه 2006, 14:32

عجبا، علی جان من هم میخواستم یکی دو خطی در جواب دوست عزیز بنویسم ولی نه به این تندی!! ولی بنطرم مطالب کلی هست و نباید به کسی بر بخورد ، در ضمن من هم بازم فکر میکنم اگر ایشان کلمات که برداشت گنده گویی از آن میشود از سایتشان حذف کنند بیشتر موفق خواهند بود، بنظرم کار خوب خودش بهترین تبلیغ است و بد بینی و یا بقول ایشان توهین افرادی مثل من تاثیری در پیشرفت اشان نخواهد داشت.

در ضمن من هنوز یک مک اینتلی ایرانی دیگر نیاز دارم که هنوز نتوانستم در ایران پیدا کنم و با تمام آشنایی و همکاری که با یکی دو شرکتی که موجود دارند دارم ولی به دلیل بیش اندازه گران بودن قیمتشان از خرید منصرف شدم ولی اگر ایشان بتوانند تا قبل از اینکه من از ایران برم با قیمت مناسب تحویل بدهم بشدت خریدار هستم و ممنون ایشان هم خواهد شد. ولی بعید می دانم چنین کاری را بتواند بکنند در این یکی دو ماهی که بنده ایشان را از طریق ایرماگ پیدا کردم ایشان برخلاف تمام ادعاهایشان فقط یک عدد مک بوک 17 دارند.

باز هم تکرار می کنم قصد اصلا توهین نیست فقط فکر می کنم ساده گویی بهترین روش برای جذب مشتری است
osxuser
 
پست‌ها : 19
تاریخ عضویت: 07 ژانویه 2005, 14:45
محل سکونت: تهران

پستتوسط Ali.Rastegar » 10 ژوئیه 2006, 15:57

اما حالا که مجبور به اظهار نظر شدم چند انتقاد از دوستانی چون osxuser و پرهام هم داشته باشم :-)
اول اینکه آقای ابراهیمی ای کاش کمی بیشتر صبر می‌کردید و اگر پس از قرارداد دستگاهی تحویل داده نمی‌شد، در انجمنها گله می‌کردید. هرچند که نگرانی شما قابل درک است اما در شرایطی که خودتان هم از اوضاع این شرکت مطمئن نیستید بهتر است در دیگران هم شک ایجاد نکنید و افراد را حداقل تا قبل از اطمینان خودتان از وضعیت شرکت بدون پیش‌زمینه‌ی ذهنی می‌گذاشتید.
انتقاد من از پرهام هم به خاطر گیر دادن به اسم شرکت بود، اگر پیشنهاد یا انتقادی از نامشان داشتید بهتر بود با خود شرکت تماس می‌گرفتید و مطرح می‌کردید.
انتقادهایی هم درمورد قیمت وجود داشت که به نظر من فعلا تنها ایرادی که نمی‌توان به این شرکت گرفت قیمت محصولاتش است.
بهتر بود در همان تاپیک به هر دو گروه بحث تذکر میدادم، اما اینکار را نکردم چون به نظرم به ضرر شرکت همراه پردازان جهان می‌شد و من قصد تعریف یا تکذیب هیچ شرکتی را ندارم حالا هم چون چاره‌ای جز اظهار نظر ندارم برای ادامه‌ی بیطرفی از دو طرف بحث انتقاد می‌کنم.
موفق باشید
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

پستتوسط osxuser » 10 ژوئیه 2006, 18:12

حق با شماست، معمولا خیلی عجولانه و با افراط عمل می کنم، بالا رفتن سن هم کمک نکرد درست بشم! از نصیحت شما اساسی شرمنده شدم .
osxuser
 
پست‌ها : 19
تاریخ عضویت: 07 ژانویه 2005, 14:45
محل سکونت: تهران

پستتوسط Parham » 10 ژوئیه 2006, 18:57

[نمایش]
انتقاد من از پرهام هم به خاطر گیر دادن به اسم شرکت بود


ببخشید، دست خودم نبود. :-)

از این ببعد هم این تجربه شد که نام شرکتها را جزو مسائل ناموسی طبقه بندی کنم که دیگر از این نوع مشکلات پیش نیلید.

باز هم شرمنده!
نماد کاربر
Parham
 
پست‌ها : 841
تاریخ عضویت: 18 اکتبر 2004, 15:02
محل سکونت: ژنو، سویس

پستتوسط Ahmad » 10 ژوئیه 2006, 19:50

دوستان

من یکبار دیگر مطالبی را که در این خصوص  در این روز‌های اخیر مطرح شده بود را مرور کردم. در هیچ یک از آنها کسی شرکت همراه‌پردازان را به کلاه‌برداری متهم نکرده است (در موردی دیگر کسی ادعا کرده بود که شرکتی دیگر پیش پرداخت خریداری را دریافت کرده و مدتی طولانی ناپدید شده است. از آنجائی که این یک انجمن کاربران مک است و اسم آن شرکت نیز در کتاب  دوستمان علی رستگار آمده طبیعتا این مسئله به نوعی زنگ خطری است برای ما در ایرماگ، چرا که ما نمی‌خواهیم مبلغ شرکتی باشیم که احتمال ارتکاب چنین عملی از آنها وجود داشته باشد. ما میخواهیم که در درجهٔ اول طرف اطمینان کاربران مک ایرانی باشیم). با وجود این دوستمان بہنام اسم شخص متهم شده را پس از ظاهر شدن بلافاصله حذف نمود آنهم بدلیل رعایت یک پرنسیپ مهم قضائی.

اما امری که حساسیت فراوانی ایجاد نموده است (و البته بدرستی) این است که به شکل مستقیم و یا تلویحا ادعای نمایندگی اپل در ایران  مطرح شده البته این مسئله کاملا نادرست بوده و طبیعی است که واکنش منفی را در پی داشته باشد. همه می‌دانیم که در حال حاضر مسئلهٔ نمایندگی اپل در ایران به شکل مستقیم یا غیر مستقم  کاملا منتفی است. هیچ شرکت آمریکائی نمی‌تواند به ایران کالا صادر کند، می‌خواهد این شرکت اپل باشد یا «دل»، می‌خواهد شرکت فروش یخچال باشد یا پوشک کودک. ایران، کوبا، سوریه و کرهٔ شمالی (لیبی اخیرا از این امر مستثنی شده است) از جانب دولت امریکا کشورهای تحت محاصرهٔ اقتصادی می‌باشند. البته این داستان را همه می‌دانند ولی علیرغم این مسئله اگر کسی بخواهد ادعای نمایندگی این شرکت امریکائی را بکند (حتی تلویحا) باید انتظار اینرا نیز داشته باشد که با تردید دیگران روبرو شود و یا حتی مورد انتقاد شدید نیز قرار گیرد و نسبت به  نوایای این شرکت نیز به نحو جدی تردید ابراز گردد.
دیگر اینکه اگر کسی در یک «فوروم» اینترنتی بحثی را شروع کرد باید انتظار اینرا نیز داشته باشد که صحبتهائی را بشنود که شاید بر خلاف میل و نظرش باشد. ما نمی‌توانیم از لحاظ اخلاقی جملات رد و بدل شده را چک کرده و آنها را سانسور کنیم مگر در موارد کاملا نادر (مثلا همان موردی که بہنام اسم شخص مطرح شده را حذف کرد). در این ماه اخیر آقای محسنیان چندین عنوان مختلف را در معرفی محصولاتشان در انجمن گفتگو ایجاد کرده‌اند و یا به معرفی خدمات شرکتشان پرداخته‌اند، آیا کسی به صرف اینکار واکنش نشان داده است؟ خیر ! در حال حاضر نیز حداقل سه بحث فعال نیز در مورد شرکت ایشان است. بسیار خوب هیچکدام از ما در این مورد مسئله‌ای نداریم. 
من کما بیش دوستان گردانندهٔ این انجمن را می‌شناسم. هیچ کدام از ما نه تنها ضدیتی با شرکتهای تجاری فعال در این زمینه را نداریم بلکه تا جائی که امکان داشته باشد و حقوق دیگران را پایمال نکند نیز از کارشان استقبال می‌کنیم و برایشان آروزوی موفقیت می‌نماییم. محصولاتشان را معرفی می‌کنیم خاصه اگر این محصولات شامل حلولی برای پردازش و ویرایش زبان فارسی بروی پلاتفورم مک باشد و یا در جهت گسترش استفادهٔ از مک در بازار ایران باشد. اصولا استمرار فعالیت ما نیز به نحوی به وجود فعالیت شرکتهای ایرانی و وجود و نیز افزایش تعداد کاربر مک در ایران گره خورده، نه از لحاظ اقتصادی (که کار همهٔ ما ایده‌آل است هر کدام از راه‌های دیگر زندگیمان تامین می‌شود و هزینهٔ سرپا نگهداشتن این سایت نیز از بودجهٔ شخصی علی صمدی تامین می‌شود) بلکه از لحاظ وجود و بسط زمینهٔ کاربری مک در ایران.

احمد  
نماد کاربر
Ahmad
Site Admin
 
پست‌ها : 1289
تاریخ عضویت: 30 مه 2004, 17:33
محل سکونت: سوئد

پستتوسط Ali.Rastegar » 10 ژوئیه 2006, 20:43

ممنون از توضیحات احمد عزیز. همچنن پرهام و آقای ابراهیمی که اینقدر انتقادپذیر هستند :-)
Ahmad نوشته است:[نمایش]
(در موردی دیگر کسی ادعا کرده بود که شرکتی دیگر پیش پرداخت خریداری را دریافت کرده و مدتی طولانی ناپدید شده است. از آنجائی که این یک انجمن کاربران مک است و اسم آن شرکت نیز در کتاب دوستمان علی رستگار آمده طبیعتا این مسئله به نوعی زنگ خطری است برای ما در ایرماگ، چرا که ما نمی‌خواهیم مبلغ شرکتی باشیم که احتمال ارتکاب چنین عملی از آنها وجود داشته باشد. ما میخواهیم که در درجهٔ اول طرف اطمینان کاربران مک ایرانی باشیم)

احمد جان متاسفانه نمی‌توان درمورد شرکتها به آسانی قضاوت کرد. چند سال پیش که علی صمدی به ایران آمده بود و برای اولینبار همدیگر را دیدیم با هم به شرکت مذکور رفتیم و آنجا را از نزدیک دیدیم. هیچ نشانی از کلاه برداری وجود نداشت. از تمام فروشنده‌های مک که تا به حال دفترشان را دیده‌ام دفتر بزرگتر و شیکتری داشتند. مشکلشان یکی قیمت بالا و دیگری این بود که از گوشه و کنار می‌شنیدم ادعای نمایندگی اپل را می‌کنند. حتی به ما چنین ادعایی هم نکردند.
درمورد اتفاقات اخیر هم اینطور که شنیده‌ام از ابتدا قصد کلاه‌برداری نداشته‌اند، بلکه ورشکست شده و فرار کرده‌اند. جای خوشحالی است که احتمالا فرار کردنشان قبل از انتشار کتاب من بوده و تا به حال نشنیده‌ام کسی از کتاب من به آن شرکت مراجعه کرده باشد.
خلاصه وقتی چنین شرکتی که روزی نمایشگاه دائمی محصولات اپل را داشت و بروشور و تبلیغات قابل قبولی داشت به چنین وضعی افتاده هر شرکت دیگری هم ممکن است به همین وضع بیافتاد.
پس ما دو راه داریم: ۱. آدرس و اطلاعات هیچ شرکتی را منتشر نکنیم. ۲. انواع هشدارها را از سر تا پای لیست قرار دهیم که هیچ تضمینی نیست این شرکتها کلاه‌بردار نباشند!
اما هردو عملی نیست، چرا که نمی‌توان به کاربر گفت فروشنده‌های مک را می‌شناسم اما آدرسشان را نمی‌دهم! از طرفی با هشدار دادن به کاربران درمورد احتمال کلاه بردار بودن خواسته یا ناخواسته به تمام شرکتهای معرفی شده توهین کرده‌ایم.
اما شاید بتوان یک هشدار متعادل قرار داد، به عنوان مثال: «معرفی شرکتهای فعال در زمینه‌ی مک به معنای تایید یا تکذیب کیفیت آنها توسط ایرماگ نمی‌باشد.»
تا نظر دوستان چه باشد.
موفق باشید
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

پستتوسط Ali.Samadi » 11 ژوئیه 2006, 00:50

احمد جان مرسی بخاطر توضیحاتت،
چیزی که شما در صحبتت به آن اشاره کردی و برای من هم بسیار مهم هست اینه که، مبادا سؤ‌تفاهمی بشه. ایرماگ درسته که به کاربران مک تعلق داره ولی همانطور هم میتونه یک رابط مهمی با فروشندگان مک در ایران بشه و برای همین هم فروشندگان اپل خیلی به این انجمن خوش آمدن و ما امیدواریم با صداقت و منصفانه همدیگر به هم کمک کنیم.
Ali.Samadi
 
پست‌ها : 725
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 16:22

پستتوسط appleiran » 11 ژوئیه 2006, 01:14

سلام دوستان

امروز تعدادی MacBookPro ترخیص کردم اگر دوست داشتید در خدمت شما هستم .

دوستان در ایرماگ از تخفیف ویژه بر خوردار هستند .

مدلهای :
MacBookPro : MA600LL/A
MA092LL/A
باقیمت خوب برای دوستان
ع.محسنیان
با تشکر
اپل ایران
ع. محسنیان

http://www.appleir.ir
appleiran@mac.com  
نماد کاربر
appleiran
 
پست‌ها : 27
تاریخ عضویت: 17 آوریل 2006, 19:29
محل سکونت: No.4, Ein Abadi Alley, Kolahdooz(Dolat) St., Pasdaran Crossroad, Pasdaran

پستتوسط farnik » 11 ژوئیه 2006, 20:26

با سلام خدمت همه عزیزان
من هم سالهاست که به همراه دوستانم به جهت استفاده از سیستم های مک درگیر اینگونه مسایل هستیم و امیدوارم روزی کشور ما هم همانند دیگر کشورها تابع قوانینی بشه که به همه ما کمک کنه تا ذهن خودمون رو مشغول اینگونه آلودگیها نکنیم و اینقدر به همدیگه ضربه نزنیم.
خوشبختانه عرضه و فروش سیستمهای مک یکی دو سالی هست که فراگیر شده و شما حضور بیشتر این سیستمها رو میتونید در مراکز فروش ببینید ولی چیزی که در اون شک ندارم اینه که کاربران مک به هنگام انتخاب و خرید سیستمها باید اصل مشورت را جدی بگیرند و همینجا از مسئولین این سایت بخاطر توجه به این امر تشکر می کنم و تا جایی که مقدور هستش در شناساندن این سایت به کاربران کمک خواهم کرد.(نمیدونم که آیا میتونم فروشندگانی رو که در این ۱۵ سال کار با سیستمهای مک اونها رو شناختم و بقول معروف امتحان خودشون رو پس دادن رو نام ببرم).
بهر صورت در خدمتگزاری آماده ام
با ارزوی موفقیت برای همه
فرزین نیکپور
نماد کاربر
farnik
 
پست‌ها : 19
تاریخ عضویت: 17 ژوئیه 2005, 15:18
محل سکونت: Tehran

پستتوسط Ahmad » 11 ژوئیه 2006, 21:02

«فرزین» نوشته است:[نمایش]
نمیدونم که آیا میتونم فروشندگانی رو که در این ۱۵ سال کار با سیستمهای مک اونها رو شناختم و بقول معروف امتحان خودشون رو پس دادن رو نام ببرم.


با سلام فرزین جان

بله با کمال میل می‌توانید اینکار را انجام دهید. اتفاقا کار خوبی است به نظر من. دوستمان علی رستگار نیز در کتابشان لیستی  از فروشندگان محصولات اپل در ایران را ارائه داده است. امیدوارم که لیست شما مکمل کار ایشان باشد. اگر ممکن است هم نام و آدرس و البته شمارهٔ تلفن این شرکتها را نیز ذکر کنید تا این امر مفید خریداران احتمالی محصولات اپل باشد. نیز می‌توانید ذکر کنید که آیا نرم افزار می‌فروشند یا سخت‌افزار یا هردو را.

احمد
نماد کاربر
Ahmad
Site Admin
 
پست‌ها : 1289
تاریخ عضویت: 30 مه 2004, 17:33
محل سکونت: سوئد

پستتوسط Behnam » 12 ژوئیه 2006, 11:15

Ali.Rastegar نوشته است:[نمایش]
درمورد پیشنهاد بهنام، ساده ترین راه آن این است که هر شرکت یک فایل PDF از خدمات و قیمتهایش درست کند و در اختیار ما بگذارد تا ما در قسمت دانلودها در قسمت شرکتها(که هرموقع خواستید میسازم) اضافه کنیم و هرکس بنا بر تجارب خود و اطلاعات فایل PDF درمورد آن شرکت نظر و امتیاز دهد. پس اینکار به سادگی عملی می‌شود و فقط بستگی به همکاری شرکتها دارد.

علی جان،
این شاید ساده‌ترین راه باشد ولی بهترین راه نیست.
صفحهٔ دانلود بهتر است که همان صفحهٔ دانلود بماند و چیز دیگری نداشته باشد. منظور من استفاده از همان امکان امتیاز دهی و اگر ممکن باشد نظر دهی این صفحه است که در صفحه ای کاملاً مجزا و منحصر به تجارت محصولات اپل در ایران بکار گرفته شود.
البته همانطور که در پیش هم در جائی اشاره کرده بودم، ما باید در سر فرصت یک گفتگوی اساسی در مورد دیزاین ایرماگ در کلیت آن داشته باشیم. ولی فعلاً صحبت صرفاً بر سر اختصاص دادن صفحه‌ای مجزا برای امور داد و ستد است.
این صفحه که به بایستگی می‌تواند همان نام «بازار مک» را داشته باشد، شامل دو قسمت است. یکی برای کالاهای دست دوم که در آن کاربران داخل ایران می‌توانند کامپیوترهای دست دوم خود را به خرید و فروش بگذارند و دیگری برای کالاهای نو که توسط تجار وارد می‌شود.
برای قسمت اول که فرمتی نطیر همین انجمن‌های گفتگو تکافو می‌کند ولی اگر بشود ترتیبی داد که پیام های جدید مربوط به خرید و فروش کامپیوترهای دست دوم تنها در همان صفحهٔ «بازار مک» پدیدار شوند و نه در فهرست عمومی انجمن‌های گفتگو در صفحهٔ اول ایرماگ خیلی بهتر است. این هم برای دیگران که خیال داد وستد ندارند بهتر است و هم برای کسانی که خیال داد و ستد دارند و مستقیماً به قسمت «بازار مک» مراجعه کرده و همه چیز را در آنجا خواهند یافت.
اما برای قسمت مربوط به تاجران و فروش کالاهای نو، البته داشتن pdf هر شرکت ایده‌آل است ولی ساختن این فهرست تجار و بخش نظر دهی و امتیاز دهی مشتریان نباید موکول به دریافت pdf از جانب آنان باشد.
اگر این بخش برقرار شود، به تدریج شرکت های وارداتی درخواهند یافت که در منافع آنها خواهد بود که با این بخش، چه از نظر عرضهٔ pdf و چه بطور کلی از نظر تبادل اطلاعات در مورد کالاها و خدمات خود با خریداران، نقش فعال‌تری ایفا نمایند. و در فقدان این تبادل اطلاعات ضرر خواهند کرد.
آنچه مسلم است این است که بازار مک در ایران از این پس بسیار فعال تر از گذشته خواهد بود. اینتلی شدن مک تهاجم جدیدی را از سوی اپل در بازار های جهان مهیا کرده است و تأثیرات آن بی تردید در ایران نیز ملموس خواهد بود.
از سوی دیگر در ایران نمایندگی رسمی اپل وجود ندارد و به این زودی‌ها هم وجود نخواهد داشت و این ذاتاً محدودیت‌هائی را از نظر کیفیت خدمات در ایران در بر دارد ولی این کاستی ها با افزایش حجم خریداران داخل کشور بهبود خواهد یافت.
امروز هیچ تاجری نیست که صد تا مک یکباره سفارش دهد و در انبار بگذارد و منتظر خریدار بنشیند. اما در آیندهٔ نه چندان دور، وقتی از وجود بالقوهٔ صدها خریدار مک مطمئن شود، نتنها چنین امری ممکن است، بلکه به توجه بیشتر به ارائهٔ خدمات بعد از فروش به منظور حفظ مشتریان نیز ترغیب خواهد شد.
این است که «بازار مک» به عنوان صفحه ای اختصاصی در مورد داد و ستد مک در ایران می‌تواند بازتابی از این تحرک در بازار مک در ایران و نیز موتور پیش برنده‌ای برای بهبود آن باشد.
ما یک Memug داریم که متأسفانه هنوز پا در هوا مانده‌است. ولی منظور من چیزی کاملاً مستقل مانند مماگ برای «بازار مک» است.
نماد کاربر
Behnam
 
پست‌ها : 3534
تاریخ عضویت: 27 مه 2004, 04:44
محل سکونت: کانادا

پستتوسط Ali.Rastegar » 12 ژوئیه 2006, 15:53

بهنام جان،
برای اینکه بهتر به نتیجه برسیم بهتر است سه موضوع را از هم جدا کنیم.
ما در انجمنها قسمت بازار مک داریم. از آنجایی که تعداد تاپیکهای موجود در این بخش آنقدر نیست که منطقی باشد هر موضوع را به دو شاخه‌ی دسته دوم و دسته اول تقسیم کنیم به نظرم بهتر است حداقل تا زمانی که تعداد تاپیکها زیاد شود اینکار را انجام ندهیم.به هر صورت، به راحتی می‌توان تنظیم کرد که کدام قسمت انجمنها در صفحه‌ی اول سایت دیده شود یا نشود.
پس این قسمت اول بحث که مربوط به بخش بازار مک در انجمنها بود.
قسمت دوم بحث درمورد لیست شرکتها:
۱. ما می‌توانیم خودمان یک فایل PDF برای هر شرکت درست کنیم و نام و شماره تلفن و آدرس شرکت را قرار دهیم.
۲. اگر اصرار دارید در بخش دانلودها چیزی اضافه نشود تنها موردی که به نظرم می‌رسد سیستمهای Top Sites و امتیازدهی به سایتها است که آنوقت مجبوریم به سایت شرکتها لینک بدهیم که برخی شرکتها سایت ندارند یا سایتشان قدیمی و بلا استفاده است.
۳. یک Wiki راه‌اندازی کرده و برای هر شرکت صفحه‌ای در نظر بگیریم و فقط به آن شرکت اجازه‌ی ویرایش صفحه‌ی مربوطه را بدهیم. امکان بحث درباره‌ی مطالب و... هم وجود دارد. موانع اینکار: مشکلات ناشی از ناآشنایی کاربران و شرکتها با فرهنگ استفاده از Wiki، سخت بودن استفاده از امکانات Wiki در اولین تجربه و سنگینتر شدن ایرماگ.
قسمت سوم بحث، پیشنهاد جدید بهنام درمورد تاسیس سایت جدید و مستقل درباره‌ی بازار مک.
پیشنهاد بسیار خوبی است، اما من تا زمان پیدا شدن مدیری با وقت کافی برای سایت جدید با تاسیس آن مخالف هستم، همانطور که با تاسیس MEMUG تا قبل از پیدا کردن مدیر مخالف بودم و متاسفانه به همین دلیل نتیجه‌ی دلخواه از MEMUG گرفته نشد.
اینها نظرات شخصی من است و من تابع جمع هستم، اگر تصمیمی برخلاف نظر من گرفته شد تا حد توانم کارهای فنی آن را انجام خواهم داد اما از لحاظ مدیریتی و تولید محتوا نمی‌توانم قولی بدهم.
موفق باشید
نماد کاربر
Ali.Rastegar
Site Admin
 
پست‌ها : 2878
تاریخ عضویت: 26 مه 2004, 12:45

پستتوسط appleiran » 13 ژوئیه 2006, 01:21

سلام دوستان عزیز
این موارد که دوستان عزیز گفتن خیلی جالب هست و هم برای همکاران و هم برای کاربران امکان بسیار خوبی هست که بتوانند بهترین را انتخاب کنند و بهترین سرویس را در اختیار داشته باشند .
در مورد مواردی که اعلام شد من هم در خدمت شما هستم و من آمادگی خودم رو درباره هر گونه همراههی البته اگر مایل باشید اعلام می کنم .

ع.محسنیان
با تشکر
اپل ایران
ع. محسنیان

http://www.appleir.ir
appleiran@mac.com  
نماد کاربر
appleiran
 
پست‌ها : 27
تاریخ عضویت: 17 آوریل 2006, 19:29
محل سکونت: No.4, Ein Abadi Alley, Kolahdooz(Dolat) St., Pasdaran Crossroad, Pasdaran

پستتوسط appleiran » 13 ژوئیه 2006, 01:23

البته در باره لست قیمت PDF که فرموده بودید آماده هست
http://www.appleiran.com/price/notebook.pdf
با تشکر
اپل ایران
ع. محسنیان

http://www.appleir.ir
appleiran@mac.com  
نماد کاربر
appleiran
 
پست‌ها : 27
تاریخ عضویت: 17 آوریل 2006, 19:29
محل سکونت: No.4, Ein Abadi Alley, Kolahdooz(Dolat) St., Pasdaran Crossroad, Pasdaran

قبلیبعدی


بازگشت به متفرقه


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 21 مهمان