انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

بخش موضوعات متفرقه

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط AliGhz » 31 اوت 2011, 02:36

دوستمان عبدل كه مدتى هم كم پيدا بودند، گاهى اوقات متاسفانه علاقه زيادى به شلوغ بازى دارند و بحث هايى را مطرح مى كنند و طورى آن را پيش مى برند كه خواندنش براى ديگران مفيد فايده نيست. دوستان ديگر هم ديدگاه هايشان را نوشتند. پيشنهاد مى كنم اگر حرف تازه اى نداريم كه به خوانندگان آتى اين مبحث كمك كند، بحث در اين تاپيك را ادامه ندهيم. ممنون از همه دوستان.  
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط reza.m85 » 31 اوت 2011, 03:43

اپل گرانفروش، استيو جابز ديكتاتور، آيمك يكبار مصرف... اما اگه همين الان مك بوك ٧٢٣ من وسط اين پست دادن تركيد، فردا قبل از ظهر يك مك بوك ٧٢٣ ديگه خواهم خريد.

ژست تفاوت جذابيتهاى خاص خودش را دارد تا جايى كه نخواهيم دليل اين تفاوت خود را نادانى بقيه بدانيم... 
اهورا
نماد کاربر
reza.m85
 
پست‌ها : 27
تاریخ عضویت: 13 اوت 2009, 21:44
محل سکونت: وین

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط Ali.Tajik » 31 اوت 2011, 04:07

مطلب طولانی شد، اگر خواندن آن از حوصله‌تان خارج است، پاراگراف آخر به عبارتی لب مطلب است!

بحث را که مرور می‌کردم به یک استنباط شخصی از موضوع رسیدم، وقت هم که در این شب تعطیل زیاد بود، پس عقده گشایی کردم درباره موضوعی که چندوقتی‌ست پی‌گیرش شدم. می‌دانید، اصلا وجود عبدل تداعی کنندهٔ تضادی دیالکتیک در بطن ماجراست، (خود جناب عبدل عزیز منظورم نیست، که ایشان برای ما هم عزیزند و هم محترم، دیدگاه ایشان و به صورت خاص در این بحث)، اشاره می‌خواهم بکنم به سایت نارنجی، و اینکه در نظراتی که در پای نوشته‌ها می‌آید را نمی‌دانم هیچ وقت دقت کرده‌اید یا نه، مدام یک جور جدل و بحث است بر سر اینکه iOs بهتر است یا Android، مک بهتر است یا ویندوز، آیفون و آیپد بهتر‌اند یا گلکسی تب و اچ تی سی و مدل‌های موبایل سامسونگ. قاطبهٔ استدلال‌ها هم یا تجربهٔ شخصی است، یا حس به مایملک و تعلق به انتخاب در گذشته و شرایط‌ و نتایج‌اش. موضوع آنجایی جذاب می‌شود (و نارنجی هم این را خوب فهمیده) که نویسنده، سعی می‌کند با رعایت حرفه‌ای‌گری رسانه‌ای‌اش، به طور ضمنی، طرف یکی از این دو اجتماع حاضر به یراق را بگیرد، نوشته‌ای پست کند و لابد به درگیری کاربران بخندد، یا با دوستانش شرط ببندد که کدام پست بیشتر کامنت می‌گیرد و الخ، تا اینجایش به کنار، اینکه کاربران وارد یک همچین مبارزه‌ای می‌شوند، این است که برای من جالب است. مثل سربازهای پیاده با یکدیگر تا پای مرگ (مثلاْ به اصطلاح سایبری‌اش بن شدن یا تعلیق شدن) با یکدیگر مجادله می‌کنند، در حالی که (این مجادلات) نه تاثیری، حتی به اندازهٔ یک نیم نگاه طراح محصول مورد علاقه‌شان، در پیشرفت و بهبود دارد و نه نظری از طرف بحثی بر می‌گردد. این هم به کنار. هر نظری که ایجاد شده متاثر از تجربه شخصی، نظرات آدم‌های پیرامون فرد، با شدت و حدت میزان تاثیر گذاری‌اش در فرد، پذیرش جامعه‌های اولیه و ثانویه و غیره به نسبت دیدگاه وی به موضوع مورد بحث و طرفداری، و اساس تعریف روابط فرد با این گروه‌ها و جوامع است. و می‌خواهم بگویم که این گروه‌ها حتی مهم‌ترین شکل دهنده علایق و سلایق افراد‌اند. حالا هر چه، گروه‌ها نسبت به جامعه خود متفاوت‌تر باشد، دیدگاه‌های یا افراطی‌تر و یا محافظه‌کارانه‌تر داشته باشد، تمایزی که با جامعه عوام پیرامون خود احساس می‌کند بیشتر است، به چشم (عذرمی‌خواهم) گوسفند به آن‌ها نگاه می‌کند، و برای خود این حق را قایل می‌شود که برتری دیدگاه‌اش را باتوسل به خشونت (در تعاریف گوناگون فیزیکی، کلامی و...) القا بکند. فکر می‌کنم این احساس متفاوت بودن را خود ما کاربران اپل با کاربران ویندوز احساس کرده‌ایم، و آن طور که بر فضایل اپل و مک تاکید می‌ورزیم و به استعانت عطار، شوخ ویندوز را پیش چشم کاربران‌اش می‌آوریم! من تا به حال با لینوکس کار نکرده‌ام، اما به تصورم که کاربران لینوکس، به دلیل در اقلیت بودنشان نسبت به مک یوزر‌ها، یک جور احساس مشابه ما را دارند به ویندوز داران!
تضاد دیالکتیک اینجا بین سیستم عامل متن باز و مک نیست، بین استیو جابز و لینوس تروالدز هم نیست، اینجا تز یک جور طرز تفکر حاکم بر یک سری آدم با علاقه مشترک است، که حالا می‌تواند اصلاْ علاقه‌مند به اپل و مایتعلقش هم در مثال نباشد، شما موتورسواران لباس‌چرمی‌پوش هارلی‌ران را فرض کن، و علاقه‌مندان به موتور سوزوکی نمی‌دانم چند را! این دوتا را اینجور گفتم که اولاْ فکر نمی‌کردم هیچ کدام از دوستان مثلا در این گروه‌ها عضو باشند، ثانیاْ اشاره‌ای کرده باشم به سریال SouthPark قسمت موتور سواران هارلی‌دیویدسون S۱۳E۱۲ جهت تغییر آب و هوای این نوشته طولانی. آنتی‌تز یک سری آدم‌های فعال دوستدار محیط‌زیست‌اند که از صدای تولید شده و آلودگی هوا و شهرشان در خشم‌اند، این دو گروه که با یکدیگر بعد از سال‌ها تخریب و توهین و لابد چندباری هم دعواهای خیابانی، آخر به آنجا برسند که سنتز‌اش می‌شود مثلا کنترل کنندهٔ صدا و کاتالیزور در اگزوز موتور‌هایشان، برای طرفداران محیط‌زیست هم می‌شود بچه‌هایشان که سوار بر‌‌ همان هارلی‌ها این ور و آن ور می‌روند مثلاْ. (می‌تواند یک شهر پر از جنازه هم باشد البته!)
این‌ها را گفتم که بگویم در ایرماگ، که تمام موضوعات، اخبار، حواشی و طرفداری‌ها پیرامون اپل، مک و مانند این‌ها می‌گردد، طبیعتاْ دوستی مانند عبدل (با ۶۷۳ پست تا به این لحظه که مشخصاْ نشان دهنده سابقه و صرف زمان در ایرماگ است) بر ضد این ساختار تغییر موضع می‌دهد. یا اگر هم تغییر نداده باشد، دیدگاه‌اش را با صدایی بلند‌تر از معمول و روال ایرماگ علنی می‌کند، دوستان دیگر هم که طبعاْ در مقابل این دیدگاه اقامه دعوا می‌کنند و این می‌شود که این. بحث حاضر یک چالش طلبی ضد‌انحصار است، انحصاری که ناشی از قرارگیری در جامعهٔ اقلیت در مقابل اکثریت (هر چند که نسبی) ایجاد شده، لذت‌بخش است، اما تبعات هم دارد. امیدوارم این بحث‌ها، تا جایی فریادگونه بشوند که دلگیری و کدورت بین دوستان ایجاد نشود.
MBAir 6.2
نماد کاربر
Ali.Tajik
 
پست‌ها : 142
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2008, 14:01
محل سکونت: پاریس

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط Ilia » 31 اوت 2011, 07:16

اگر ان بحث نبود ما همیشه فکر میکردیم که مثلا ممکن است یک چیزی پشت حرفهای مخالفان جابز باشد و ما نمیدانستیم. اما تریبون باز بود و آخرش من یک حرف منطقی که از عبدل نشنیدم.

- اولا لفظ دیکتاتور اصلا در بارهٔ جابز معنی ندارد. جابز رئیس جمهور مملکتی نیست که مجبور باشد در هر مورد با مجلس و غیره مشورت کند. رییس یک شرکت است که جوابگوی هیچکس جز هیئت مدیرهٔ شرکت نیست. از حد و حدودش هم نمیتواند پایش را دراز کند و هر کاری هم که کرده در حد اختیاراتش بوده. هیچ مجبور نبوده که به حرف زیردستش اصلا گوش کند. این که تصمیم گرفته که در جزئیات کار شرکتش دقت کند، حسن کارش است نه جابریتش. اصلا گفتن لفظ دیکتاتور به او معنی ندارد و از بیخ غلط است.

- اینکه یک زمانی اپل فلان جور خواهد شد و خودش را نشان خواهد داد هم از آن حرف‌هاست. من از یکی امروز بدم می‌آید برای اینکه فکر میکنم یک روزی فلان خواهد شد. هر وقت فلان شد، من هم از آن بدم خواهم آمد. چه ربطی به امروزش دارد؟

- اینکه یک شرکت در پی پول درست کردن است، اصلا چیز بدی نیست. این پایهٔ اقتصاد است که آن هم چیز بدی نیست. چیز خوب میسازد، مردم راضی هستند میخرند و کیفش را میکنند و از سر رضایت هم پولش را میدهند. یک عده را هم شاغل کرده است. مایحتاج عمومی مردم را که احتکار نکرده و خون مردم را در شیشه نکرده. هر کسی نخواهد میتواند نخرد.

- هیچکس جلوی هیچ برنامه‌نویس اوپن سورسی را نگرفته که کارش را نکند. اپل خود‌ش خیلی هم به این خلایق کمک هم کرده. این طور از آن دشمن الکی و فرضی ساختن، فقط یک حرف بی‌معنا و بی‌پایه است.

- اپل شرکتیست که بنا بر ماهیتش در حال رقابت شدید با غول‌های بزرگ صنعت است. تمام هنرش به آن است که تا چیزی را آماده نکرده دستش رو نشود. این حرف که چنان سری شده که هیچ کس در آن جرئت حرف زدن ندارد، بسیار بیربط است. آیا شما وقتی ورق بازی میکنید، ورقتان را روی میز میچینید تا رقیبتان دستتان را ببیند؟

- این که اپل از پتنت‌هایش دفاع میکند، هیچ چیز بدی نیست. پتنت را براه همین ثبت میکنند. رقبایش هم همین بلا را سر اپل می‌آورند. شما مجوز اختراعی را دارید که میبیند دارند کپی‌اش میکنند. اگر نانتان را آن اختراع بدهد، می‌ایستید و تماشا میکنید؟ پس برای چه از اول ثبتش کردید؟

- اینطوری گله‌ای و دسته‌بندی دنیا را دیدن، قدرت تمیز را از آدم میگیرد. اینکه مثلا اپل کپیتالیست است پس بد است و رییسش هم فلان فلان شده است منطق نیست، شعار است. اینطوری فکر کردن است که آدم را رادیکال و غیر منطقی میکند.

- در آخر هم اهانت به کسی که تقریبا همه در اینجا دوستش دارند و مثل هیتلر نشان دادن او بخصوص در وقتی که بیمار است، راستش کار زیبایی نیست. شما او را دوست ندارید خوب نداشته باشید. رعایت دیگران را کردن کار خوبیست.

و در آخر، مگر ما عقل نداریم که شما فکر میکنید که ما را شستشوی مغزی داده‌اند؟

با پوزش از علی که خواسته بود بحث را ادامه ندهیم.
ایلیا
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط abdol » 31 اوت 2011, 08:11

آآآآه بالاخره برگشتم پس از یک روز پر مشغله که دایما داشتم فکر می کردم که چه جوابی جور کنم تا اینکه به کارهایم بپردازم!
-به اون دوستی که بنده را ترول خواندند پیشنهاد می‌کنم کمی سعه صدر داشته باشند بنده تا حالا ترول نبوده‌ام که یک شبه یا با ۱۰ تا پست ترول شوم!

[نمایش]
ین‌ها را گفتم که بگویم در ایرماگ، که تمام موضوعات، اخبار، حواشی و طرفداری‌ها پیرامون اپل، مک و مانند این‌ها می‌گردد، طبیعتاْ دوستی مانند عبدل (با ۶۷۳ پست تا به این لحظه که مشخصاْ نشان دهنده سابقه و صرف زمان در ایرماگ است) بر ضد این ساختار تغییر موضع می‌دهد. یا اگر هم تغییر نداده باشد، دیدگاه‌اش را با صدایی بلند‌تر از معمول و روال ایرماگ علنی می‌کند، دوستان دیگر هم که طبعاْ در مقابل این دیدگاه اقامه دعوا می‌کنند و این می‌شود که این. بحث حاضر یک چالش طلبی ضد‌انحصار است، انحصاری که ناشی از قرارگیری در جامعهٔ اقلیت در مقابل اکثریت (هر چند که نسبی) ایجاد شده، لذت‌بخش است، اما تبعات هم دارد. امیدوارم این بحث‌ها، تا جایی فریادگونه بشوند که دلگیری و کدورت بین دوستان ایجاد نشود.


با این قسمت کلی حال کردم! با قسمت ضدانحصار‌طلبی بسیار عالی اشاره کردی! شما نمی‌دانید که چقدر واکنش دوستان برای من جالب بود!
عده‌ای از دوستان پستهای زیرخاکی بنده رو برای محکوم کردنم بیرون کشیدند ولی من به آنچه مینویسم اطمینان دارم، اگر من واقعا توجیهی برای حرفهام نداشتم اینقدر دوام نمی آوردم!


و اما در پاسخ ایلیا:

اول از هم اینکه شما خیلی ایده آل فکر میکنی! منتها از جانب استیو جابز!

-دیکتاتوری در هر سطحی تعریف می‌شود خیلی هم معنی دارد! شما حتی آدمهای دور و بر خودتان را ممکن است با صفت دیکتاتور خطاب کنید چه ربطی داره به اینکه رییس جمهور مملکت باشند؟؟؟ مورد اول که کلا به آنچه من گفتم مربوط نیست. این را رو راست بگویم که این انتقاد من از جابز به مذاق شما خوش نیامده است و این از حرفهایت کاملا معلوم است. نظر شما محترم اما فاقد معیار مقایسه است. من دارم مقایسه می کنم اما شما مجادله.

-خوب پستی زده شد و این حرف زده شد ۱۰ تا پست شما رفتید دارید به ۱ خط اون نگاه می کنید؟ شما به کل بحث نگاه کن نه به ۱ خط اون.

-بله من هم جای جابز بودم همین رو میگفتم و شما می تونید دو دستی کل دارایی خودتون رو تقدیم به جابز و اپل کنید کسی جلوی شما رو نگرفته! اگر بتونم ورق حریف رو هر طور شده میبینم طوری که متوجه نشه! البته من تا حالا ورق بازی نکردم و جابز نیستم و تا اونجایی که بتونم نه تنها به جابز پول نمی دم بلکه اگه دستم بیاد یه چیزی هم ازش می کنم چون از بقیه ملت تا حالا کلی کنده!

-اگر کسی جلوی متن باز را نگرفته لطفا از جابز خواهش کنید که در iOS را برای سایر زبانهای برنامه نویسی باز کند و سورس اونرو در اختیار کامیونیتی قرار بده!

-پتنت های اپل به من ربطی ندارند و به موضوع من هم مربوط نیستند و هیچ کس به اونها احتیاجی ندارد اپل با مال بقیه کاری نداشته باشد مابقی هم با اون کاری ندارند! اینجا جنگ پتنتها نبود که شما وسط آوردیش چه ربطی داشت به موضوع؟ شما فکر کردی اپل کم از پتنت بقیه دزدی کرده؟ مگر استیو جابز یا کمپانی اپل معصوم هستند و مابقی دزد؟؟؟ عجب!

-تمام غولهای صنعتی مثل اپل اند و با هم در جنگ! حتی در شرکتهای هم جاسوس هم دارند من در باره اپل صحبت کردم حالا حتما باید برای مابقی هم تعریف کنم چون سهام اپل احتمالا بعد از حرفهای من ۵-۶ واحد سقوط کرده؟؟؟

-بنده گله ای دسته بندی نکردم. این واقعیت موجود است من نمی دونم شما چه اسراری داری که اینها من درآوردی است؟ یک جستجو در اینترنت بکن بعد بگو من گله‌ای دسته بندی کردم. من در جای خودش از خوبی های اپل هم گفته‌ام! فکر نکنم رادیکال باشم.

-من موضوع بیماری اونرو مطرح نکردم اما بیماری دلیل بر دلسوزی نیست. چه لزومی داره که وقتی بشه دلیل منطقی آورد اونرو با احساسات قاطی کرد؟ شما پس برو به گوگل بگو چرا عکس استیو جابز رو کنار هیتلر تو جستجوش میاره یا چرا وقتی کلمه evil رو در گذشته جستجو می کردی نتیجه اول بیل گیتس بود! خوب معلومه تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. این دلیل که آوردی به من نشون داد که در حال حاظر هیچ انتظام فکری برای مقابله با حرفهای من نداری.

-بنده شما را نگفتم. اعضای تازه وارد از وقتی وارد این ماگ می شوند از خوبیها و زیباییهای اپل گوششان پر میشود و فکر میکنند که این سیب اپل گوی طالع بینی است! نه دوست من از این خبرها نیست اپل هم در فکر پر کردن جیب و بهره وری از من و امثال شماست. حالا شما باور نکن! من که زورتان نکردم.

در هر حال من در به کرسی نشاندن حرف خودم اصلا اصرار نکردم و رای هیچ کس را هم نزدم فقط و فقط پاسخ دادم حالا کمی ملایم یا ناملایم بحث و جدل که پیش میاید همینطوری است اما دعوا نکرده‌ام و قصد توهین به کسی را هم نداشته‌ام. ضمناجناب آقای استیو جابز هم ان شا الله خداوند هر چه زودتر بهشان شفای عاجل بدهد من که بخیل نیستم! من فقط سیاست کاری ایشون و اپل رو نقد کردم حالا عده‌ای در اینجا براشون قابل تحمل نیست اون دیگه تقصیر منه مگه؟؟؟
لقمان حكيم را گفتند : ادب از كه آموختي ؟ گفت : از بي ادبان !
MBP 5.5
abdol
Banned
 
پست‌ها : 686
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2009, 13:34

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط abdol » 31 اوت 2011, 08:27

AliGhz نوشته است:[نمایش]
دوستمان عبدل كه مدتى هم كم پيدا بودند، گاهى اوقات متاسفانه علاقه زيادى به شلوغ بازى دارند و بحث هايى را مطرح مى كنند و طورى آن را پيش مى برند كه خواندنش براى ديگران مفيد فايده نيست.

من برای عده‌ای از دوستان ارزش قایلم و پاسخ اونها رو میدهم هر چند که به نظرم گاهی اوقات نباید این کاررو کرد اما در پاسخ به شما:
خودت قضاوت کن که تا حالا چقدر به این موضوع که مطرح شده فکر کرده بودی، چقدر راجع بهش خوندی و برگرد به پشت سرت نگاه کن ببین الآن کجایی. اگر من هجو و مهمل هم نوشته باشم الآن با چهار کلمه مهملات که در نت در باره جابز وجود دارد آشنا شدی!

[نمایش]
دوستان ديگر هم ديدگاه هايشان را نوشتند. پيشنهاد مى كنم اگر حرف تازه اى نداريم كه به خوانندگان آتى اين مبحث كمك كند، بحث در اين تاپيك را ادامه ندهيم. ممنون از همه دوستان.

اینجا اشکالش این است که همه حرف یکدیگر را تکرار می کنند! کسی حرفی نو برای گفتن ندارد.

اما حالا اگر من راجع به استیو جابز و اینکه اون چقدر به apple علاقه داره نوشته بودم نه تنها تقدیر و تشکر میشد کلی هم قربون صدقه میرفتید! عجب دورانی است!
لقمان حكيم را گفتند : ادب از كه آموختي ؟ گفت : از بي ادبان !
MBP 5.5
abdol
Banned
 
پست‌ها : 686
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2009, 13:34

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط Ilia » 31 اوت 2011, 08:33

باز هم جوابهای مثل سابق شما.

همانطور که قبلا هم گفتم، شما پیش‌ذهنی دارید که منطق بر آن کار نمیکند. این پست اخیر را هم که من زدم جواب شما نبود. برای روشن کردن موضوع نوشتم. برعکس شما من فکر میکنم که همه عقل دارند و میتوانند با خواندن پست‌های شما خودشان قضاوت کنند که کدام ما حرف حساب میزنیم.

فقط در مورد iOS و پتنت که نوشته بودید؛
- iOS به چه دلیل بایستی که متن باز بشود؟ چیزی که از اول تا آخرش را اپل نوشته و برای دستگاه ساخت خودش هم نوشته. به که بدهکار است که این کار را بکند؟ شما باز هم خیال میکنید که این یک شرکت خیریه است.

- شما نوشته بودید که اپل از دست دیگران شکایت میکند و همه را له میکند. این شکایت‌ها همه بر مبنای پتنت هستند. از بوی بد دهنشان که شکایت نمیکند.

عبدل جان، من نه از دست شما عصبانی میشوم و ناراحتم که اینها را مینویسید. این بحث‌هاست که مغز ما را به کار می‌اندازد. همه که نباید مثل هم فکر کنیم. اما شرطش این است که منطقی باشیم. شما شعار میدهی.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط abdol » 31 اوت 2011, 08:50

۱-خیلی ممنون میشم اگر توضیح بدی منطق در اینجا الآن چیست؟
۲-خوب بنابراین کسی نمی تواند بصورت رایگان برای iOS برنامه بنویسد اگر هم یک مک خریدی و شروع به کد کردن کردی یوغ اپل بر گردنت است...
۳-این بلا را مابقی هم سر اپل می‌آورند کما اینکه نوکیا آورد. در کل مباحث را درهم نکنید.

من که هر چه بگویم شما باز هم همان جای اول هستید. به قولی دین من برای خودم دین شما هم برای خودتان! اما اینکه حرفهای من شعار است، زمان ثابت خواهد کرد که من شعار است یا شعر است یا واقعیت و گرنه منطق اپلی شما هم با منطق بی منطق من سازگار نیست!
لقمان حكيم را گفتند : ادب از كه آموختي ؟ گفت : از بي ادبان !
MBP 5.5
abdol
Banned
 
پست‌ها : 686
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2009, 13:34

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط Ilia » 31 اوت 2011, 09:04

- وقتی کسی منکر کل اقتصاد و رقابت در بازار امروز دنیاست، منطقش بنظر من ایراد دارد. شما در یک دنیای دیگر زندگی میکنید. اپل یک شرکت سهامیست که اگر سودش پایین بیاید، ارزش سهامش کم میشود، سرمایه از آن فرار خواهد کرد و درش را باید ببندد.

- آیا شما مطمئنید که الان کسی نمیتواند برای iOS و مک برنامهٔ رایگان بنویسد؟ :-)

- این آخری هم که تائید حرف من بود. نوکیا از اپل هر جابتواند شکایت میکند. بقیه هم میکنند. آنوقت اپل باید هر چه میسازد را اول فتوکپی کند بدهد دست مردم، بعدش باز باز بگذارد که تمام اختیارش از دستش خارج بشود و بگذارد که هر شرکتی در دنیا کپی محصولاتش را بسازد و بدهد بیرون. آخرش هم محصولاتش را با آن چنان سود کمی بسازد که شما خوشتان بیاید. استیو جابز هم هر کاری خواست بکند، برود یک رفراندم برگزار بکند چون شما فکر میکنید باید با مستخدم خود‌ش حتما مشورت کند. به این میگویند منطق شما. :-)
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط abdol » 31 اوت 2011, 09:44

[نمایش]
وقتی کسی منکر کل اقتصاد و رقابت در بازار امروز دنیاست، منطقش بنظر من ایراد دارد. شما در یک دنیای دیگر زندگی میکنید. اپل یک شرکت سهامیست که اگر سودش پایین بیاید، ارزش سهامش کم میشود، سرمایه از آن فرار خواهد کرد و درش را باید ببندد.


متاسفانه شما از اول متوجه نشدی که من تا حالا چی نوشتم اون هم بخاطر اینه که چشم بسته فقط داری از اپل و جابز حمایت می کنی. دوست عزیز:
این ربطی به مخوف بودن اپل ندارد اقتصاد دنیا و این حرفها چیه؟ کی اصلا ازاین چیزها صحبت کرده؟ من دارم میگم اپل و جابز خصوصیت الف و ب رو دارن. این دو در کنار هم می تونن باشند. مخوف بودن، خودکامه بودن و در عین حال بهترین بودن! باز هم میگم اینها باهم در تضاد نیستن هر وقت فهمیدی که هیتلر در اوج قدرت برای آلمان نازی بد بود یا خوب اونوقت می تونیم سر یک میز باهم با منطق صحبت کنیم و گرنه شما تا ابد بگو ارزش سهام اپل فلان است جابز مرد شریفی هست و باید سرمایه جمع کرد و بهمان! بنده راجع به این چیزها که شما میگی صحبت نمی کنم برای این کمپانی‌ها فقط پول مطرح نیست همانطور که برای اچ پی پول فقط مطرح نیست!

[نمایش]
- آیا شما مطمئنید که الان کسی نمیتواند برای iOS و مک برنامهٔ رایگان بنویسد؟ :-)

شما روی کلمات سرمایه گذاری می کنید تا سوتی بگیرید. فرض بر اینکه من مک ندارم چه کار باید بکنم؟ یا باید به دنیای مخوف اپل وارد شوی و پورسانت اپل رو بدی یا باید کنار وایستی.

[نمایش]
- این آخری هم که تائید حرف من بود.

بله شما راست میگویید من حرف شما را تایید کردم.

[نمایش]
استیو جابز هم هر کاری خواست بکند، برود یک رفراندم برگزار بکند چون شما فکر میکنید باید با مستخدم خود‌ش حتما مشورت کند. به این میگویند منطق شما. :-)

خیلی ممنون برای خودم هم جالب بود.

[quote="reza.m85"]ژست تفاوت جذابيتهاى خاص خودش را دارد تا جايى كه نخواهيم دليل اين تفاوت خود را نادانى بقيه بدانيم...[quote]
خیلی ممنون بنده کسی رو نادان نخواندم نمی دونم چرا این انگها رو به آدم می چسبونید!

یه جمع بندی هم بکنم:
در این بحث که شد ۱نفر گفت آقای جابز فردی خودکامه و کمپانی اپل یک مونوپلی مخوف است. از حدود ۱۰ نفری که شرکت کردند فقط ۱ نفر در این باره حرف زد و مابقی همه یکصدا گفتند شما ترول هستید منطق نداری هیچ کس پیدا نشد که بگه این کمپانی اگه این چیزهایی که گفته شد نیست پس چی هست؟
لقمان حكيم را گفتند : ادب از كه آموختي ؟ گفت : از بي ادبان !
MBP 5.5
abdol
Banned
 
پست‌ها : 686
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2009, 13:34

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط Ilia » 31 اوت 2011, 10:03

خب عبدل جان،

بنظر من شما هستی که مدام حرفهای تکراریت را تکرار میکنی و جوابهای ما رو هم ندیده میگیری. وگرنه حداقل چند بار جواب سوالاتت نوشته شده. شما از اپل و جابز هر غولی که میخواهی در ذهنت بساز. آزادی. ما هم که اپلی هستیم و اصلا علاقه داریم مجیز جابز رو بگیم و پولمون رو دو دستی نذر اپل کردیم.

بارها شده است که من خودم هر ایرادی که از اپل دیده‌ام گفته‌ام. اینکه شما فکر میکنی که ما سرسپردهٔ اپل هستیم به هیچ عنوان اینطور نیست. شما هم اگر محیط اینجا اذیتت میکند، متاسفم. همانطور که من نمیایم در یک فوروم اوپن سورس عضو شوم تا فقط بد آنها را بگویم، شما هم مجبور به تحمل این محیط نیستی. اپلت را از سر باز کن و یک نمیدانم چی بجایش بخر و یک لینکس رویش سوار کن و کیفش را ببر. مگر اینکه از شاشیدن به چاه زمزم لذت میبری. :-)
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط abdol » 31 اوت 2011, 10:09

Ilia نوشته است:[نمایش]
خب عبدل جان،
بنظر من...
شاشیدن به چاه زمزم لذت میبری. :-)

شما نظرت را برای خودت نگه داری بهتر یا شاید سنگین تر از اونیه که تو جمع بخوای مطرحش کنی در کل پست آخرت را خراب کردی ایلیا و هم خودت را.
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط abdol در 31 اوت 2011, 10:13.
لقمان حكيم را گفتند : ادب از كه آموختي ؟ گفت : از بي ادبان !
MBP 5.5
abdol
Banned
 
پست‌ها : 686
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2009, 13:34

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط Ilia » 31 اوت 2011, 10:13

پس اگر ضرب‌المثلش را بلد نیستی برو یادش بگیر…

حداقل شاید یک چیز یاد گرفتی. :-)
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط abdol » 31 اوت 2011, 10:16

Ilia نوشته است:[نمایش]
پس اگر ضرب‌المثلش را بلد نیستی برو یادش بگیر…

حداقل شاید یک چیز یاد گرفتی. :-)

از شما یاد گرفتم خیلی ممنون.
لقمان را گفتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان!
لقمان حكيم را گفتند : ادب از كه آموختي ؟ گفت : از بي ادبان !
MBP 5.5
abdol
Banned
 
پست‌ها : 686
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2009, 13:34

Re: چرا بعضی‌ها گاهی اوقات از اپل و جابز متنفرند!

پستتوسط Ilia » 31 اوت 2011, 10:18

چیز بدی نیست برو بگرد پیدایش میکنی. در همان کتاب که ضرب‌المثل لقمان را نوشته؛ امثال و حکم. اتفاقا دقیقا مصداق کار شما را دارد.
نماد کاربر
Ilia
Site Admin
 
پست‌ها : 6175
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2006, 01:01
محل سکونت: کانادا

قبلیبعدی


بازگشت به متفرقه


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 18 مهمان