انجمن ویکی قلم‌های فارسی
ورود / عضویت

شما تا به حال به استیو جابز ای‌میل زده‌اید؟

بخش موضوعات متفرقه

شما تا به حال به استیو جابز ای‌میل زده‌اید؟

پستتوسط AliGhz » 24 اوت 2011, 17:32

چند روز پیش به مشکلی برخوردم (در خصوص قیمت‌گذاری in-app؛ به‌طوری که یک کالا برای خرید in-app صد و پنجاه دلار قیمت‌گذاری شده است در حالی‌که در فروشگاه خارج از app می‌توان همان را فقط ۷۲ دلار خرید). ای‌میل‌نگاری‌هایی با ساپورت فروشگاه آی‌تونز و تولیدکننده اپ و ارائه‌دهنده کالا داشتم و... در نهایت ارائه‌دهنده کالا توضیحی داد مبنی بر این‌که نوع محاسبه قمیت در فروشگاه آی‌تونز طوری است که این اختلاف را ایجاد کرده... از جزئیات می‌گذرم. آخرین بار به ساپورت آی‌تونز نوشتم که "می‌دانم تیم ساپورت در مورد قیمت‌گذاری اپ‌ها تصمیم‌گیری نمی‌کند؛ اما اگر ممکن است درخواست می‌کنم ای‌میل من را به تصمیم‌گیرانِ کوپرتینو و حتی -اگر ممکن است- به آقای استیو جابز فوروارد کنید." پاسخ دادند که مستقیم نمی‌توانند؛ اما از طرف من این را اعلام خواهند کرد.

بعد، یادم افتاد که در مورد ای‌میل فرستادن به خود جابز و پاسخ‌های مستقیم او چیزهایی شنیده (خوانده) بودم. Steve Jobs email address را گوگل کردم و ای‌میلی در این مورد برای جابز فرستادم؛ مبنی بر این‌که اگر مکانیسم قیمت‌گذاری‌های آی‌تونز این شکلی باشد، خرید in-app در چنین مواردی اصلا به‌صرفه نخواهد بود. نوشتم امیدوارم در مورد این مکانیسم تجدیدنظر کنید...

بعدا، در میان لینک‌های گوگل، چیزهای جالبی در مورد ای‌میل‌نگاری با جابز دیدم؛ از جمله این مقاله خواندنی نیویورک تایمز (تعدادی از کامنت‌هایش هم جالب است):
http://www.nytimes.com/2010/03/25/techn ... apple.html

اینجا هم می‌توان تصاویر برخی از ای‌میل‌های ارسالی به جابز و پاسخ او را دید:
http://www.huffingtonpost.com/2010/04/1 ... _Are_Doing

البته من هنوز پاسخی از جابز نگرفته‌ام (و انتظاری هم ندارم که حتما پاسخ بگیرم؛ هرچند خیلی خوشحال خواهم شد اگر پاسخ بدهد)؛ و قطعا بعید است او اصلا همه ای‌میل‌را ببینید (گفته می‌شود یکی دو دستیار ابتدا ای‌میل‌های او را می‌خوانند و موارد مهم را به جابز می‌دهند). اما همین‌که او به ای‌میل‌های مخاطبانش اهمیت می‌دهد و گاهی شخصا به آنها پاسخ می‌دهد، بسیار ارزشمند است.

این مبحث را باز کردم و این پست را نوشتم برای این‌که یادمان باشد گاهی وقت‌ها بعضی مسائل را می‌توانیم به خود جابز هم بگوییم (بدون ایرانی‌بازی درآوردن البته!). مثل برخی موارد خاص در ساپورت فارسی یا... به هر حال، این‌که بداند مخاطبان جدی‌ای در ایران و در میان فارسی‌زبانان دارد، شاید خوب باشد .(اگر البته به‌خاطر تحریم و... بتواند وجود این مخاطبان را رسما بپذیرد!)

اینجا در مورد چگونگی ای‌میل زدن به جابز نوشته: http://email.about.com/od/famousemailad ... ddress.htm
البته آداب خاصی ندارد؛ کافی است در بخش نشانی، آدرس sjobs@apple.com را وارد کنید :-D
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

Re: شما تا به حال به استیو جایز ای‌میل زده‌اید؟

پستتوسط Pooria Azimi » 24 اوت 2011, 20:54

ای‌میل جابز برای من، بعنوان یه پرتال برای رسیدن به کساییه که ای‌میلشون رو نمی‌دونم... مثلاً آخرین بار، پارسال بعد از معرفی آی‌فون ۴ (اگر تاریخش رو اشتباه نکرده باشم)، کسانی که مثل من اینترنتشون داتک بود نمی‌تونستند وارد سایت اپل بشن. من به sjobs@apple.com ای‌میل زدم و این مورد رو گفتم، یک ساعت بعدش از pshciller@apple.com ای‌میل اومد که دارن مشکل رو پی‌گیری می‌کنن و چند ساعت بعدش، مسئول سایت‌ها و سرورهای اپل ای‌میل فرستاد که از ایران ترافیک دارند و باید مشکل از طرف من باشه و ... - بعد از چند ده بار رد و بدل کردن ای‌میل، معلوم شد که مشکل از شبکه‌های AT&T در آمریکا بوده که ترافیک‌های داتک رو می‌بسته و ایشون به AT&T ای‌میل زد و مشکل حل شد :-)

نتیجهٔ اخلاقی اینه که هر موقع نیاز به پشتیبانیِ سریع داشتید، به‌جای support@apple.com به sjobs@apple.com ای‌میل بزنید؛ task force پاسخ‌دهی به ای‌میل‌های جابز از پشتیبانی اپل کارا تر هستند!!
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: شما تا به حال به استیو جایز ای‌میل زده‌اید؟

پستتوسط AliGhz » 28 اوت 2011, 16:04

جابز عزیز که دیگر معلوم نیست به ای‌میل‌هایش پاسخ بدهد یا اصلا آنها را ببیند :-( امیدوارم سلامت باشد و سال‌های سال سایه‌اش بر سر اپل...

اما راه‌های دیگری برای در ارتباط بودن با بزرگان اپل هست. امروز کشف کردم که "فیلیپ شیلر"، مدیر بازاریابی جهانی محصولات اپل، یک اکانت توئیتر دارد: http://twitter.com/#!/pschiller (البته خیلی وقت است که دارد!)

اینجا در این مورد بیشتر نوشته:
http://michaelbrandvold.com/blog/2010/1 ... arent-you/

--------------------------------
ضمنا پوریا جان فکر کنم آدرس ای‌میل pshciller@apple.com را misspell l کرده‌ای. جدا از این‌که نام فامیلی او Schiller است و احتمالا shciller درست نیست، در یکی از توئیت‌هایی که در لینک بالا به آن اشاره شده، آدرس ای‌میلش را schiller@apple.com ذکر کرده است. :-)
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

Re: شما تا به حال به استیو جابز ای‌میل زده‌اید؟

پستتوسط AliGhz » 16 سپتامبر 2011, 03:59

مشکلی که در نخستین پست این مبحث درباره‌اش نوشتم، حل شد!

حدود یک ماه پیش بود که اشتراک یک‌سالۀ مجلۀ نیوساینتیست را از طریق برنامۀ zinio و خرید in-app، به‌قمیت ۷۵ دلار به‌ نرخ رایج ایالات متحده خریدم. (و قیمت out-app این اشتراک، ۷۲ دلار بود -تفاوتی معقول.) فرایند خرید انجام و این پیغام دلگرم‌کننده ظاهر شد که خواستم از نظر اهمیت تاریخی! save-اش کنم:
IMG_0046.jpg


و خوشحال و خرّم، رفتم که مجله را بخوانم؛ اما... پیغام خطا آمد و نوشت که با پشتیبانی zinio تماس بگیرید. به صفحۀ اکاتنم در سایت zinio رفتم و دیدم که این اشتراک اصلا اضافه نشده، اما ۷۵ دلار از اکانت آی‌تونز من کم شده. خلاصه، ای‌میل زدم و با دو-سه بار پی‌گیری، حدود ۲۴ ساعت بعد یکی از رفقا پاسخ داد و اظهار تاسف کرد و گفت گویا این خرید، process نشده و پیشنهاد کرد برای دریافت refund، با اپل تماس بگیرم. ضمنا حال داد و شمارۀ آن هفتۀ نیوساینتیست را رایگان به اکانتم اضافه کرد.

من هم با پشتیبانی فروشگاه آی‌تونز تماس گرفتم و قضیه را شرح دادم، و کمتر از ساعتی بعد -واقعا خیلی سریع پاسخ می‌دهند- ای‌میل آمد و این یکی رفیق نوشت که فرایند ارسال پول را برعکس کرده (عبارت را دارید؟!) و طی ۳ تا ۵ روز کاری، پول به حساب من برمی‌گردد. ۳ تا ۵ روز البته زیاد بود، اما خوشبختانه چون من با آی‌تونز گیفت کارد خرید کرده بودم (راه دیگری هم مگر بود؟!)، کمتر از ساعتی بعد که چک کردم، پول به حسابم برگشته بود.

نفس راحتی کشیدم و صبر کردم تا شمارۀ هفتۀ بعدِ نیوساینتیست بیاید و من اشتراکش را بخرم.

به‌محض آمدن شمارۀ جدید، خوشحال و خندان رفتم آن را بخرم که با دیدن عدد 149.99 با علامت $ در برابر قیمت اشتراک سالانه، خشکم زد! یک بار دیگر چک کردم، روی آی‌فون چک کردم... نه، اشتباهی نبود، قیمت ۲ برابر شده بود!

می‌توانید حدس بزنید که -مخصوصا وقتی هفتۀ قبل آن را خریده بودم و فقط سر یک اشکال فنی به مشکل خورد و اگر آن رفیق لطف نمی‌کرد و آن شمارۀ رایگان را نمی‌داد همان هفته با همان قیمت آن را خریده بودم- چه حالی شدم!

به‌سرعت، رفتم داخل سایت zinio و دیدم قیمت در آنجا، همان ۷۲ دلار قبلی است. چند تا مجلۀ دیگر را هم چک کردم و دیدم اختلاف قیمت بین out-app و in-app آنها نهایتا چند دلار است. ضدحال، فقط مخصوص همین یک مجله بود که من هم از قضا روی آن دست گذاشته بودم.

دیدم این‌طوری نمی شود. عمرا ۱۵۰ دلار بدهم به آنها، و خریدن کارت اعتباری و خرید out-app هم دردسرهای خودش را دارد و از آن ۷۵ دلار اولیه هم برایم گران‌تر درمی‌آید.

اول به همان رفیق zinio ای‌میل زدم و مسئله را توضیح دادم. پاسخ داد که مسئله را بررسی می‌کنند و پیشنهاد کرد از خرید out-app استفاده کنم (باشد رفیق! مرسی که گفتی! خودم اصلا متوجه نشده بودم! نمی‌شود به همۀ عالم گفت که اینجا ایران است و...!) به یکی از بخش‌های اشتراک نیوساینتیست هم ای‌میل زدم که بعد از حدود ۳ روز پاسخ بی‌ربطی دادند. به پشتیبانی آی‌تونز هم ای‌میل زدم که نفر اول جوابش بی‌ربط بود، دومی هم معلوم بود مشکل را درست نفهمیده، تا این‌که سومی که خانم رئیس بود (تا جایی که من ارتباط داشته‌ام، پاسخ‌گویندگان پشتیبانی آی‌تونز همه زن هستند)، شخصا وارد ماجرا شد و پاسخی طولانی داد که نشان می‌داد مشکل را فهمیده. در پاسخ به او، نوشتم که می‌دانم در مورد قیمت‌گذاری و... تیم پشتیبانی آی‌تونز تصمیم‌گیر نیست، اما ممکن است خواهش کنم ای‌میل من را به تصمیم‌گیران در کوپرتینو یا -حتی اگر ممکن است- به آقای جابز فوروارد کنید؟ که پاسخ داد مستقیم نه، اما از طرف من این کار را خواهد کرد؛ و لینک دیگری برای دریافت feedback داد که تا جایی که من چک کردم، مربوط به درخواست‌های خاصی در مورد فروشگاه آی‌تونز بود و مسائلی مثل این را نمی‌شد آنجا مطرح کرد.

در این میانه، به پیامی که در صفحۀ فیس‌بوکِ نیوساینتیست گذاشته بودم، پاسخ داده شد و دوستِ نیوساینتیستی ما نوشته بود که این مسئله را با بچه‌های بخش اشتراک مطرح کرده و آنها گفته‌اند که آی‌تونز، قیمت یکی از فروشگاه‌ها (در اینجا، مالِ بریتانیای کبیر) را می‌گیرد و آن را با فرمول‌های خودش تبدیل می‌کند که بر اساس آن، نرخ در فروشگاه‌های کشورهای دیگر تعیین می‌شود؛ و او هم نوشته بود حالا که قیمت out-app ارزان‌تر است، از آن طریق خرید کنم!

با این پاسخ، که نمی‌دانستم چقدر واقعیت دارد، تصمیم گرفتم به عمو استیو جابز ای‌میل بزنم. زدم، و یک روز بعد اتفاق مهمی افتاد. بقیه‌اش را از زبان بوفضل بیهقی بخوانید:

[نمایش]
گویند چون استیو شرح ماجرا بشنید، بسیار بگریست و گریبان چاک داد و سر به بیابان گذاشت و فردای آن روز، مریدان نامه‌ای از او کشف کردند که در آن نوشته بود آن روزی که وعده همی‌دادمی و حذر همی‌دادمی، فرا آمده و اینک وقت آن است که من اپل را واگذارم. چون چنین شد و خبر پراگنده گشت، مریدان در همه جای جهان مویه همی‌کردند و گریبان‌ همی‌دریدند و موی افشان همی‌کردند و نالۀ "استیو، استیو"شان تا روزها قطع همی‌نشد.


قصه به اینجا رسید و روزها در همین جا ماند، تا این‌که ای‌میل فیلیپ خانِ شیلر را کشف کردم و جریان را از سیر تا پیاز، برای او شرح دادم:

[نمایش]
From: "Ali A. Ghazvini"
Subject: Fwd: Issue regarding in-app pricing
Date: ۶ شهریور ۱۳۹۰، ساعت ۱۵:۳۶:۴۸ (GMT+۰۴:۳۰)
To: schiller@apple.com

Dear Mr Schiller,

Apple's recent policies to force all apps to provide in-app purchase is very good. For example, Zinio finally provided this option and it's really good and relaxing to by my favorite magazines via my iTunes account using Zinio's in-app purchase.

But it seems that the mechanism of in-app pricing has made some problems. For example, yearly subscription of New Scientist magazine is $149.99 in-app, while it can be purchased for only $72 at zinio.com shop. In this way, in-app purchase is really a bad deal.

I contacted iTunes store support, they kindly replied me that they don't decide about pricing. I also contacted Zinio and it seems they can't do anything as well. After all, I posted my case on New Scientist's Facebook's page:

[نمایش]
"It's totally unfair that your in-app price for yearly subscription is more than 2 times the price for the same content and format at Zinio website! Do you want people not to buy subscription via their iTunes account or what?
At zinio.com you can buy the yearly subscription for $72, but at Zinio app for iPad or iPhone you have to pay $149.99 if you want to buy via in-app purchase!!! We know Apple cuts 30% of each in-app money transfer, but do you know the simple math?!!
Please look at other publications that their Zinio and in-app prices are the same or even the in-app price is less! For instanse, look at MacUser."


And they replied:

[نمایش]
"It's not because New Scientist don't want you to buy through iTunes. Our subscription boffins tell me it's because the iTunes store takes one price (our UK subscription price) and converts it to all currencies using its own method. Sorry this leads to a higher US price in your case. The online deal is definitely better here, and I hope it won't put you off subscribing!"


I think that whatever the reason is, in-app price being more than twice the out-app price, makes in-app purchase really unfair. I hope Apple decide on a better mechanism for in-app pricing.

Thank you for your kind attention.

Regards,
Ali A. Ghazvini

P.S.:

A few days ago I sent this email to Mr Steve Jobs (sjobs@apple.com). About a day later, I was informed of his resignation. It was sad news :( But I'm happy that he is still in Apple and I strongly wish and hope he would be healthy and inspire inspiring products more and more...

Sorry if the issued mentioned in this email is irrelevant to you. But I had no email address of Apple decision-makers other than Mr Jobs and you.


هر هفته، قیمت in-app اشتراک نیوساینتیست را چک می‌کردم و همان ۱۵۰ دلار بود... تا این‌که امروز، دیدم به همان قیمت ۷۵ دلار برگشته و ...بالاخره، با این قیمت آن را خریدم! و یک ای‌میل تشکر هم برای فیلیپ خان فرستادم.

نمی‌دانم اصلا این تلاش‌ها و ای‌میل‌نگاری‌ها با این و آن، چقدر در برگشت این قیمت تاثیر داشته. اصلا فیلیپ خان آن ای‌میل را خوانده؟ فروش نسخۀ دیجیتال نیوساینتیست پایین آمده و این تصمیم را گرفته‌اند؟... اما همۀ این قصه‌ها را نوشتم تا بگویم: توانایی خودتان را برای ایجاد تغییراتِ (مثبت) دست‌کم نگیرید.

اگر دیدید مسئله‌ای خیلی اذیت‌تان می‌کند و راه‌هایی برای حل آن به ذهن‌تان رسید، آن راه‌ها را بروید، شاید نتیجه داد. اگر هم نتیجه نداد، شما کار خودتان را انجام داده‌اید و حداقل چند راه را پیدا کرده‌اید که نتیجه نمی‌دهد. (ماجرای ادیسون و امتحان کردن هزاران ماده برای ساختن لامپ برق. او در پاسخ کسی که آن همه وقت را اتلاف زمان و... خوانده بود، گفت که هزاران ماده را یافته‌ام که به‌درد ساختن لامپ برق نمی‌خورند!)

در یکی از تاپیک‌ها دیدم که گویا از نسخۀ بتای ششم iOS 5، کی‌برد فارسی که تا قبل از آن وجود داشته، حذف شده است. این مسئله واقعا مهم است و حداقل می‌توانیم نگرانی‌مان را از احتمال حذف آن، به گوش کسانی که ممکن است بتوانند کاری کنند، برسانیم. تنها از راه‌هایی مثل این است که می‌توانیم به نتیجۀ مطلوب برسیم.

Sorry for ایـــــــــن همــــــــــه پُرحرفی! :joy:
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

Re: شما تا به حال به استیو جابز ای‌میل زده‌اید؟

پستتوسط Pooria Azimi » 16 سپتامبر 2011, 04:42

خبر خیلی خوبی بود :-)

از قضا من همین چند ساعت پیش، دوباره شروع کردم قضیهٔ کی‌بورد فارسی iOS رو با جزئیات بنویسم برای شیلر، فورستال و جابز (شاید جابز الآن که سرش خلوت‌تره، گفته باشه ای‌میل‌های بیشتری رو بهش بدن که بخونه!)، که هنوز تموم نشده. امیدوارم اون مورد هم (مثل این) ختم به خیر بشه :-)
نماد کاربر
Pooria Azimi
Site Admin
 
پست‌ها : 3332
تاریخ عضویت: 23 اوت 2008, 14:32
محل سکونت: Santa Barbara, CA

Re: شما تا به حال به استیو جابز ای‌میل زده‌اید؟

پستتوسط AliGhz » 07 اکتبر 2011, 03:16

استیو عزیز
سلام

نمی‌دانم می‌دانی یا نه، اما از ۶ اکتبر ۲۰۱۱، یعنی درست همین روزی که الان اینجا در تهران به نیمه‌شب رسیده، جهانِ ما تو را کم دارد. می‌دانم که می‌دانی. خیلی زودتر از اینها می‌دانستی. همان زمان که داشتی نامۀ استعفایت را می‌نوشتی می‌دانستی. همان زمان که با بدن نحیف و تکیده‌ات در خرداد امسال روی صحنه رفتی و از نسل بعدی سیستم‌ عامل مک و iOS و iCloud گفتی می‌دانستی. پارسال که با خوشحالی روی صحنه آمدی تا مراسم معرفی آی‌پد ۲ تو را کم نداشته باشد هم می‌دانستی. می‌دانم که حتی آن روز که در گاراژ خانه‌تان با استیو وازنیاک رویای سال‌های پیشِ رو را در ذهن تصویر می‌کردید هم می‌دانستی.

استیو عزیز،
تو بهتر از هر کسی دریافته بودی که فرصت زندگی در این جهانی که از وقتی چشم باز کرده‌ایم خودمان را در آن یافته‌ایم، کوتاه‌تر از آن است که بخواهیم آن را صرف امور نازل کنیم. تو این را می‌دانستی که وقتی از اپل اخراجت کردند -از شرکتی که تو بنیانش را گذاشته بودی- رفتی و آن‌قدر درخشیدی که باز همان اپل نتواند تو را نادیده بگیرد.

استیو عزیز،
تو شاید فقط ۵۶ سال در این جهان زندگی کرده باشی، اما به اندازۀ چند برابر این زمان، جهان ما را تغییر داده‌ای. فقط در ۱۰ سال گذشته، آن‌قدر جهان را تغییر داده‌ای که باور کردنش هم مشکل است که این همه پیش رفتن به جلو فقط در ۱۰ سال اتفاق افتاده باشد. تو می‌دانستی که برای چه در این جهان هستی. تو ماموریت‌ات را دریافتی و کامل انجام دادی. برای تو گوشه‌ای افتادن بی‌معنا بود. برای همین بود که وقتی فهمیدی آن‌طور که دلت می‌خواهد نمی‌توانی موثر باشی، بیشتر صبر نکردی و جسم پُردردت را ترک کردی.

استیو عزیز،
حتی رفتن‌ات را هم به روش خودت انجام دادی. شرکتی را که مثل پروراندن و تناور کردن یک نهال برای رشدش زحمت کشیده بودی (که حالا باغستانی شده)، به تواناترین افراد سپردی و فرصت دادی تا همۀ ما دربارۀ این کارت، دربارۀ نقش‌ات در دنیای فناوری، و دربارۀ شخصیت و نبوغ بی‌نظیرت بگوییم و بنویسیم. حتی صبر کردی تا حمایت معنوی‌ات همچنان پشت سر تیم کوک و سایر مدیرانت باشد و آنها آی‌فون بعدی را معرفی کنند و بعد بروی. این همه برنامه‌ریزی دقیق را فقط کسی مثل تو می‌توانست انجام بدهد.

استیو،
صبح وقتی پیام رفتن‌ات را گوشی موبایلم -آی‌فون ۴ای که محصول خیال‌پردازیِ خلاقانۀ تو بوده- گرفتم، دلم به هم پیچید، حالم بد شد و اشک بی‌اختیار از چشمانم سرازیر شد. هرگز رفتن‌ات را به این زودی انتظار نداشتم. خبرها را روی همان آی‌فون، روی آی‌پد و روی همین مک که الان دارم این نامه را برایت می‌نویسم، دنبال می‌کردم. روی دستگاه‌هایی که محصول خرد غیرعادی تو بوده‌اند. امروز بارها وقتی به نبودنت فکر کردم دلم گرفت و چشم‌هایم خیس شد. عکس تو هنوز روی دیوار اتاقم است که به پیشِ رو -به آینده‌ای روشن- اشاره می‌کنی. اغراق نمی‌کنم: بارها با دیدن عکس تو به ادامۀ زندگی امیدوار شدم. در دنیایی که پر از آدم‌های ناقص‌العقلی مثل قذافی و اسد و رهبر کرۀ شمالی است، خوشحال بودم که تو هستی؛ و حضورت و این تعهدت به پیش بردن مرزهای توانایی آدم‌ها، دلگرم‌ام می‌کرد. حالا اما تو نیستی و دیگر باید به زندگی در دنیای بدون استیو جابز عادت کنیم.

استیو نازنین،
جای خالی تو در این جهان هیچ‌وقت پر نمی‌شود. نه، منظورم این نیست که بهتر از تو یا نوابغ دیگر نخواهند آمد. دنیا به حرکتش ادامه می‌دهد. اما تو، خودِ خودِ تو، موجودیتی بودی منحصر به خودت. همان‌طور که جای خالی مولانا، سهراب سپهری، گاندی، فردوسی، شکسپیر، تالستوی، گوته، حافظ، باخ، اینشتین، نیوتن، موتسارت و خیلی‌های دیگر هرگز پر نخواهد شد. می‌دانی چرا؟ می‌دانی. چون شما اثر خودتان را در این جهان گذاشتید. اثری که متعلق و منحصر به خودتان بود. اثری که وقتی آدم به تاریخ نگاه می‌کند، می‌بیند بین آمدن و رفتن شماها، جهان تغییرات مثبتی کرده است. من سهراب را هرگز ندیده‌ام، اما وقتی شعرهایش را می‌خوانم دلتنگ حضورش می‌شوم. موسیقی باخ روح مرا به پرواز درمی‌آورد و با خودم می‌اندیشم چرا این انسان دیگر در این جهان نیست. مولانا قرن‌ها پیش این جهان را ترک کرده و هنوز در سماعِ غزل‌های شورانگیزش جای خالی حضورش را در این جهان مادی حس می‌کنم. و تو، قرن‌ها هم که بگذرد اثر شگرفی که بر این جهان گذاشتی فراموش نخواهد شد و جهان همیشه دلتنگ حضورت خواهد بود.

استیو عزیز،
من هم همیشه فکر کرده‌ام باید در طول زندگی‌ام در این جهان کاری بکنم که فقط قرار بوده من انجامش بدهم. کاری که رنگ و اثر مرا داشته باشد. کاری که تغییر مثبتی در جهان ایجاد کند، به آدم‌ها کمک کند و برایشان الهام‌بخش باشد و با رفتن جسم مادی‌ام تمام نشود. خودت هم می‌دانی کسانی که این‌طور فکر و زندگی می‌کنند، در دنیای آدم‌های عاقل زندگی دشواری دارند. تو این بخت بلند را داشتی که اثرت را بگذاری و آن را چنان با موفقیت‌های مالی ترکیب کنی که دیگران دیوانگی‌های تو را نوعی نبوغ توصیف کنند. این تفاوتِ خردمندانۀ تو، این دیوانگی عاقلانۀ تو، این خرد غیرعادی‌ات، چیزی است که امیدوارم همچنان از آن الهام بگیرم تا زمانی که لحظۀ رفتن من رسید، بر عمر رفته تاسف نخورم.

لحظۀ دیدار نزدیک است


دوستدارت
علی
بامداد جمعه ۱۵ مهر ۱۳۹۰
تهران، ایران

http://www.alighazvini.com/1390/07/15/468
 Think Different.
نماد کاربر
AliGhz
Site Admin
 
پست‌ها : 2144
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:55
محل سکونت: تهران

Re: شما تا به حال به استیو جابز ای‌میل زده‌اید؟

پستتوسط rezag4 » 07 اکتبر 2011, 15:45

عالی بود ممنون از نامه که با ما تقسیم کردی
من لینک اصلی رو برای تعدادی از دوستان فرستادم
teh
pc
نماد کاربر
rezag4
 
پست‌ها : 115
تاریخ عضویت: 30 ژانویه 2007, 00:38
محل سکونت: iran



بازگشت به متفرقه


کاربران حاضر در این انجمن: بدون کاربران آنلاین و 15 مهمان